کد خبر: 181742
A

بایدن تعهد نداد که با ترامپ مناظره کند/ ترامپ: من خواستار مناظره هستم، در هر زمان، هر کجا و هر مکانی

جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا، روز جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا به مناظره با ترامپ متعهد می‌شوید؟ گفت: این به رفتار او بستگی دارد.

بایدن تعهد نداد که با ترامپ مناظره کند/ ترامپ: من خواستار مناظره هستم، در هر زمان، هر کجا و هر مکانی

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا، از متعهد شدن به مناظره با دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق این کشور و رقیب انتخاباتی‌اش، برای انتخابات پنجم نوامبر ۲۰۲۴ خودداری و آن را منوط به رفتار او کرد.

بایدن روز جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا به مناظره با ترامپ متعهد می‌شوید؟ گفت: این به رفتار او بستگی دارد.

اظهار نظر بایدن اولین واکنش او در پاسخ به درخواست مناظره دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آمریکا، در روز چهارشنبه است.

ترامپ گفته بود: مهم است که من و جو بایدن در مورد موضوعاتی که برای آمریکا و مردم آمریکا، بسیار حیاتی است بحث کنیم. بنابراین، من خواستار مناظره هستم. در هر زمان، هر کجا و هر مکانی!

بایدن هنوز به سه مناظره عمومی ریاست جمهوری که برای قبل از نوامبر ۲۰۲۴ و پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور برنامه ریزی شده اند، متعهد نشده است.

رییس جمهوری آمریکا همچنین در پاسخ به این پرسش که درباره دستورش به ارتش این شکور برای ساخت بندر (اسکله) موقت، چه کسی امنیت آن را تامین خواهد کرد؟ گفت: اسرائیلی‌ها.

بایدن در جواب به این سوال که آیا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، باید برای ارسال کمک‌های بیشتری به نوار غزه تلاش کند، پاسخ مثبت داد.

رییس جمهوری آمریکا که در حاشیه سخنرانی سالانه خود در کنگره آمریکا در گفت‌وگو با برخی اعضای کنگره گفته بود که «به نتانیاهو گفتم من و تو مسیح را ملاقات خواهیم کرد»، مورد سوال خبرنگاران قرار گرفت.

خبرنگاری گفت که «چرا به نتانیاهو این حرف را زدید؟»، بایدن در حالی که متعجب شده بود، گفت: من در سخنرانی‌ام چنین حرفی نزدم.

خبرنگار گفت که پس از آن چطور؟ در این هنگام بایدن گفت: شما مطالب را شنود می‌کنید؟

بایدن در حاشیه نشست سالانه کنگره در حالی که آنتونی بلینکن وزیر خارجه نیز در کنار او بود، در جمعی از اعضای کنگره گفت: به او گفتم بی.بی (نتانیاهو) این را تکرار نکن، من و تو مسیح را ملاقات خواهیم کرد. در این هنگام یکی از دستیاران بایدن به او تذکر داد و گفت: قربان، میکروفن شما باز است.

رییس‌جمهوری آمریکا در سخنانی در کنگره آمریکا در ادامه اقدامات تبلیغاتی خود در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور و در حالی که از سوی افکار عمومی داخل و خارج آمریکا برای توقف جنگ اسرائیل در غزه تحت فشار است، همزمان با مانع تراشی‌های اسرائیل در ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه، اعلام کرد: به ارتش دستور داده‌ام مسئولیت رهبری یک ماموریت اضطراری برای احداث یک اسکله (بندر) موقت در دریای مدیترانه و در ساحل غزه را بر عهده بگیرد.که این اسکله می‌تواند محموله‌های بزرگی از غذا، آب، دارو و پناهگاه‌های موقت را تحویل بگیرد اما هیچ نیروی نظامی آمریکایی وارد غزه نخواهد شد.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر