کد خبر: 183989
A

ابراز نگرانی سازمان ملل از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نسبت به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه شدیدا ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی سازمان ملل از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛«استفان دوجاریک» سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه درباره حمله رژیم صهیونیستی به ساحتمان کنسولگری ایران در سوریه گفت: «بدیهی است که ما از این گزارش‌ها بسیار نگران هستیم، اما منتظر می‌مانیم تا اطلاعات بیشتری به دست آوریم».

تلویزیون دولتی الاخباریه سوریه امروز دوشنبه گزارش داد رژیم صهیونیستی ساختمان کنسولی سفارت ایران در جنوب غربی دمشق را مورد حمله هوایی قرار داد.

در این حمله بخشی از ساختمان کنسولی سفارت ایران و اقامتگاه سفیر هدف قرار گرفت.

«حسین اکبری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه روز دوشنبه، با بیان این‌که در جریان حمله هوایی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق بین پنج تا ۷ نفر به شهادت رسیده‌اند، گفت: «در حال حاضر نمی‌توانم آمار دقیقی در مورد تعداد شهدا اعلام کنم و تا زمان پایان آواربرداری باید صبر کنیم تا آمار دقیق به دست آید».

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه «ساختمان کنسولگری ایران در دمشق توسط جنگنده‌های اف-۳۵ و با ۶ موشک مورد حمله قرار گرفته است»، ادامه داد: «من در محل کار خودم در سفارت بودم و از اتاق خودم دیدم که به ساختمان خسارت وارد شد. اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی علیه دیپلمات‌ها اقدام به جرم و جنایت می‌کند و تاکنون این رژیم جرم و جنایت زیادی علیه دیپلمات‌ها انجام داده است».

اکبری که در جمع خبرنگاران در مقابل سفارت ایران در دمشق سخن می‌گفت، اعلام کرد: «در جریان این حمله تعدادی از همکاران ما و مستشاران نظامی که در ساختمان حضور داشتند به شهادت رسیدند که اسامی آن‌ها را بعدا اعلام می‌کنیم».

بنا به گزارش‌ المیادین سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی، از فرماندهان سپاه قدس در سوریه در میان شهداست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر