کد خبر: 83734
A

رسانه‌ها دخالت چین را در شیوع کرونا تایید می کنند/ دیلی‌میل: پکن از سپتامبر (شهریور) گذشته از شیوع کرونا اطلاع داشته است

شایعات و اتهام‌های متقابل در مورد نقش چین در شیوع ویروس کرونا همچنان رایج است و در حالی که هر روز گزارش‌های جدیدی در مورد اثبات شیوع ویروس کرونا پیش از زمان اعلام‌شده در چین منتشر و چینی‌ها به پنهان‌کاری در شیوع ویروس کرونا متهم می‌شوند، دولت چین هم دلایل خود را درباره عدم دخالت در شکل‌گیری و انتشار ویروس کرونا مطرح و بر طبیعی بودن آن تاکید می‌کند.

رسانه‌ها دخالت چین را در شیوع کرونا تایید می کنند/  دیلی‌میل: پکن از سپتامبر (شهریور) گذشته از شیوع کرونا اطلاع داشته است

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ شایعات و اتهام‌های متقابل در مورد نقش چین در شیوع ویروس کرونا همچنان رایج است و در حالی که هر روز گزارش‌های جدیدی در مورد اثبات شیوع ویروس کرونا پیش از زمان اعلام‌شده در چین منتشر و چینی‌ها به پنهان‌کاری در شیوع ویروس کرونا متهم می‌شوند، دولت چین هم دلایل خود را درباره عدم دخالت در شکل‌گیری و انتشار ویروس کرونا مطرح و بر طبیعی بودن آن تاکید می‌کند.

 دیلی‌میل در گزارشی با آوردن سه دلیل توضیح داد که پکن از سپتامبر (شهریور) گذشته از شیوع کرونا اطلاع داشته، اما این مساله را پنهان کرده است.

 

بر اساس این گزارش، روز 18 سپتامبر (27 شهریور 1398) مرکز اورژانس فرودگاه ووهان مطلع شد مسافر یکی از پروازها دچار مشکلات شدید تنفسی شده است، عوامل اورژانس در حالی که لباس‌هایی شبیه به گن‌های محافظ فعلی به تن داشتند وارد هواپیما شده و فرد مذکور را خارج کردند.

 

چند روز بعد مرکز اورژانس ووهان اعلام کرد فرد بیمار به یک نوع جدید از ویروس کرونا مبتلا شده است.

 

دیلی‌میل این حادثه را دلیل اول مطلع بودن پکن از ویروس کرونا پیش از موعد اعلام‌شده‌اش برمی‌شمرد و می‌گوید در آن زمان دولت چین وجود این بیمار در هواپیما را صرفاً یک مانور در آستانه برگزاری بازی‌های بین‌المللی ارتش‌های جهان که 18 اکتبر با حضور هزار ورزشکار برگزار شد اعلام کرد.

 

در حالی که روزنامه بریتانیایی در واکنش به توجیه پکن می‌نویسد: «در اینجا این پرسش هم به میان می‌آید که آیا واقعاً مانور ماموران اورژانس شهر ووهان چین برای مقابله با شیوع یک ویروس می‌تواند صرفاً یک تصادف بوده باشد؟»

 

دیلی‌میل همچنین به نقل از ورزشکاران فرانسوی حاضر در بازی‌های بین‌المللی ارتش‌های جهان که در ووهان برگزار شد خبر دادند، برخی از آنها هنگام مشارکت در این بازی‌ها مبتلا به بیماری ویروسی شدند؛ پس این هم دلیل دوم وجود ویروس کرونا محسوب می‌شود.

 

دلیل سوم نیز معالجه یک تاجر ماهی فرانسوی از التهاب ریوی بود که روز 27 دسامبر گذشته انجام گرفت بدون آنکه پزشکان فرانسوی اطلاعاتی در مورد وجود این ویروس در چین داشته باشند.

 

این تاجر در حالی به کرونا مبتلا شد که اصلاً به چین سفر نکرده بود، تا ثابت شود این ویروس مدت‌ها قبل‌تر از آنچه چین اعلام می‌کند وارد فرانسه شده بود.

 

در مقابل چین هم با چاپ مقاله‌ای نسبتاً طولانی به 24 ادعای سیاستمداران برجسته آمریکا در مورد نحوه تعاملش با ویروس کرونا پاسخ گفت و ادعاهای دولت آمریکا در مورد ویروس کرونا را غیرمنطقی قلمداد کرد.

 

در این مقاله 30 صفحه‌ای که روی سایت وزارت خارجه چین قرار گرفته، به تکذیب اتهامات مایک پمپئو در رابطه با اینکه دولت چین مدت‌ها قبل‌تر از وجود ویروس کرونا مطلع بوده، اما اجازه انتشار اطلاعات مربوط به آن را نداده، توجه ویژه‌ای شده است.

 

دولت چین در مقاله خود با استناد به مقوله آبراهام لینکلن نوشت: «تو می‌توانی برخی از مردم را تمام مدت فریب بدهی، اما نمی‌توانی تمام مردم را در برخی اوقات فریب دهی.»

منبع: اعتماد آنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر