کد خبر: 91424
A

تروئیکای اروپا خواستار شفاف سازی ایران در پاسخ به سوال های پادمانی آژانس شد

تروئیکای اروپا در بیانیه ای ضمن استقبال از بیانیه مشترک اخیر میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار شفاف سازی ایران در زمینه پاسخ به سوال های پادمانی آژانس شد.

تروئیکای اروپا خواستار شفاف سازی ایران در پاسخ به سوال های پادمانی آژانس شد

 به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از پایگاه اینترنتی هیات آلمان در وین، تروئیکای اروپا (آلمان، فرانسه و انگلیس)  در بیانیه ای درباره معاهده پادمانی آژانس بین المللی انزژی اتمی با ایران ضمن قدردانی از رافائل گروسی مدیرکل آژانس برای ارائه گزارشی درباره معاهده پادمانی ایران و تلاش برای مشارکت در مذاکراتی مهم در راستای شفاف سازی اطلاعات مربوط به درستی و کامل بودن اظهارات ایران تحت معاهده پادمانی و پروتکل الحاقی، گفتند: ما از بیانیه مشترک ایران و آژانس در 26 اوت استقبال می کنیم. این بیانیه راه را برای طی کردن یک روند قانونی رو به جلو در راستای حل و فصل مسائل مروبط به اقدامات اجرایی در زمینه پادمانی که از سوی آژانس مشخص شده است و به سوی اجرای تعهدات قانونی ایران برای ایجاد دسترسی به محل های مشخص شده از سوی آژانس، هموار می کند. 

تروئیکای اروپا در ادامه این بیانیه اظهار کردند: ما به اظهارات دلگرم کننده ایران درباره قصدش برای تقویت بیشتر همکاری با آژانس و این که دسترسی به یکی از محل های مشخص شده پیش از این انجام شده و تاریخ دسترسی به محل دوم مشخص شده است، توجه داریم. 

آن ها در ادامه گفتند: ما از ایران می خواهیم کاملا بیانیه مشترک را اجرایی کرده و در تاریخی که با آژانس بر سر آن موافقت شده است، دسترسی کامل به محل دوم را ایجاد کند. 

این سه کشور علاوه بر این مطرح کردند: ما از ایران می خواهیم اطلاعات و توضیحات درخواست شده از سوی آژانس را که برای پاسخ به تمام سوال های پادمانی مورد نیاز است، ارائه دهد. 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر