کد خبر: 95387
A

تکذیب خبر پس‌گیریِ شکایات ترامپ در پنسیلوانیا

«تیم مورتاگ» سخنگوی ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه ادعای اخیر برخی رسانه‌ها درباره پس گرفتن بخش عمده شکایات ایالت پنسیلوانیا را رد کرد. سخنگوی کارزار ترامپ در توضیحی نوشت: «این داستان کاملاً غلط است. پرونده شکایت ما در پنسیلوانیا همچنان حاکی از این است که ۶۸۲۴۷۹ رأی پُستی به‌صورت پنهانی شمرده شده‌ است».

تکذیب خبر پس‌گیریِ شکایات ترامپ در پنسیلوانیا

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «تیم مورتاگ» سخنگوی ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه ادعای اخیر برخی رسانه‌ها درباره پس گرفتن بخش عمده شکایات ایالت پنسیلوانیا را رد کرد.

مورتاگ در پیامی توییتری، به خبر روزنامه «واشنگتن پست» با تیتر «کارزار ترامپ بخش عمده پرونده‌های شکایت علیه نتایج انتخابات در پنسیلوانیا را لغو کرد» واکنش نشان داد.

ستاد ترامپ، خبر پس‌گیری شکایات پنسیلوانیا را رد کرد

سخنگوی کارزار ترامپ در توضیحی نوشت: «این داستان کاملاً غلط است. پرونده شکایت ما در پنسیلوانیا همچنان حاکی از این است که ۶۸۲۴۷۹ رأی پُستی به‌صورت پنهانی شمرده شده‌ است».

مورتاگ در ادامه نوشت: «جهت تنظیم آن، بخشی از استدلال حقوقی که مطالعه اصلاحیه شکایت را ضروری نمی‌دانست حذف کردیم».

روز دوشنبه شماری از رسانه‌ها اعلام کردند تیم حقوقی ترامپ از بخش بزرگی از شکایت انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا عقب‌نشینی کرده است.

برای مثال خبرگزاری «رویترز» نوشت، ستاد انتخاباتی ترامپ بامداد امروز (دوشنبه به وقت تهران) با ارائه اصلاحیه شکایت خود به دادگاه فدرال پنسیلوانیا، از ادعای خود مبنی بر ممانعت غیرقانونی مسئولان انتخاباتی این ایالت از حضور ناظران در زمان شمارش آراء در فیلادلفیا و پیتسبورگ انصراف داد.

روز جمعه دادگاهی در شهر «فیلادلفیا» ایالت «پنسیلوانیا» پنج شکایت حقوقی ستاد انتخاباتی ترامپ و جمهوری‌خواهان را که در آن مدعی بی‌نظمی و تخلف در آرای صندوق‌های پستی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شده بودند، رد کرد. با این حال ترامپ همچنان خود را پیروز انتخابات دانسته و در تلاش است ادعای تقلب در آن را به اثبات برساند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر