کد خبر: 26796
A

خدایا یاری ام کن تا صداقت را قربانی سیاست نکنم

سید عباس صالحی با ٤ سال حضور ارامش نسبی توام با رضایت مندی و خشنودی اصحاب فرهنگ را از خود به نمایش گذاشت و بدون شک با ٤ سال فعالیت دیگر در کسوت وزیر با حوزه احتیارات گسترده تر می تواند نامی نیک از خود برای همه هنرمندان ، نویسندگان ، موسیقی دانان ، سینماگران ، روزنامه نگاران به یادگار بگذارد سید عباس صالحی را باید سیاست اندیش و مهندس فرهنگی دانست که فرهنگ را با همه ظرافت و پیچیدگی ها می شناسد و در اخرین توییت خود به زیبایی می نویسد؛خدایا یاری ام کن تا صداقت را قربانی سیاست نکنم.

خدایا یاری ام کن تا صداقت را قربانی سیاست نکنم

دیده بان ایران:  نور الدین عبداله پور: دکتر سید عباس صالحی ، گزینه مطلوب پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، متولد مشهد ١٣٤١ و دانش اموخته فلسفه را باید چهره ارام ، فروتن و متواضع فرهنگی  دانست . که وزانت  و جایگاه والا و بی همتایی  فرهنگ را به مراتب بالاتر از هرگونه سیاست زدگی می داند و به یک اعتدال گرا بیشتر نزدیک است تا اصلاح طلب و اصول گرا این خادم کتاب و قران پژوه را باید کشف دکتر علی جنتی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست که استعداد او را احیا نمود و از متولی گری فرهنگی حوزه به بالاترین تصدی گری حوزه نشر و کتاب در دولت تدیر و امید اورد . و با اعتماد به تجارب ارزشمند و شناخت حوزه فرهنگیدر دولت یازدهم معاونت حساس و پر سروصدای فرهنگی را به وی سپرد. این چهره ارام  و بی حاشیه در مدت فعالیت در حوزه نشر و کتاب توانست با برنامه ریزی و ساماندهی نوعی تحول جدی را با حمایت و مشارکت فعالان فرهنگی به وجود بیاورد ، وی بیشتر فرهنگ را به نوعی ناظر بر شیوه زندگی انسان ها و چگونه زیستن  می داند. سید عباس صالحی بیشتر از اینکه اهل مصاحبه ، اقدامات تبلیغی و نمایشی باشد بر کاری که با استواری ایمان و اعتقاد انجام می هد تمرکز دارد. 

سردبیر نشریه پژوهش های قرآنی البته به پشتوانه سالها پژوهش در معارف غنی اسلامی یک قران پژوه متبحر هم هست که این سابقه و علاقمندی به حوزه قران و عترت هم جانی دوباره می دهد. سردبیر نشریه پگاه بیش از این هم یک بار مورد اعتماد ریس جمهور قرار گرفته بود و بعنوان سرپرست کوتاه مدت وزارت خانه انتخاب شده بود. اما امروز در دولت دوازدهم مسولیت هدایت و سکان داری وزارت خانه و پیشبرد اهداف و برنامه های کلان دولت به ایشان واگذار می شود و اینک شرایط متفاوت تر از گذشته می باشد سردبیر مجله حوزه تا قبل از ورود به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چهره ای ناشناخته بود که بیشتر اهل تحقیق و پژوهش بود . وی بیش از اینکه سیاسی ، اهل حزب ، جناح بندی ها باشد یک چهره  خوشنام فرهنگی است و شاید یکی از دلایل معرفی ایشان آرام بخشی ، تعادل و دوری از هیاهوهای کاذب در حوزه پرتلاطم فرهنگ و هنر باشد که از فرهنگ عمومی تا حج و زیارت از سینما تا هنر نمایش ، از مطبوعات رسانه ها تا مجمسه سازی و خوشنویسی ، کتاب ، شعر ، داستان است که همگی  را زیر چتر خود دارد و تاکنون بزرگترین دستگاه دولتی متولی فرهنگ و هنر کشور بخاطر هجمه ها ، تخریب ها از ارامش به دور بوده و همواره مورد انتقاد جدی مخالفان و دلواپسان بوده استباید صبر نمود و بعد از عبور از مرحله اخذ رای اعتماد درباره فعالیت جدید سید عباس صالحی بیشتر بررسی و تحلیل کرد . اما به نظر اگر ایشان چهره های جدید ، باور مند تازه نفس و با انگیزه را با خود همراه نماید می توان اینده  موفقی را پیش بینی کرد وی با سابقه ٤ سال معاونت فرهنگی نشان داد با سامان دادن نمایشگاه های کتاب در تهران و مراکز استان ها و بهره گیری از توان و تجربه نهادهای صنفی و مشارکت فعالانه انها اقدامات موثری را به سرانجام رساندخبرها حکایت از عزم رفتن سید عباس صالحی از معاونت فرهنگی داشت ، ولی اینک ایشان باید با اعتماد بهارستان نشینان با عزمی جدی تردر راس تیم فرهنگی دولت کمربند خود  را محکم تر بسته و اماده خدمت گذاری و هدایت گری با برنامه های هدفمند و تاثیر گذار ، با روحیه و بانشاط تر در  حوزه فرهنگ و هنر کشور باشد.

او با ٤ سال حضور ارامش نسبی توام با رضایت مندی و خشنودی اصحاب فرهنگ را از خود به نمایش گذاشت و بدون شک با ٤ سال فعالیت دیگر در کسوت وزیر با حوزه احتیارات گسترده تر می تواند نامی نیک از خود برای همه هنرمندان ، نویسندگان ، موسیقی دانان ، سینماگران ، روزنامه نگاران به یادگار بگذارد سید عباس صالحی را باید سیاست اندیش  و مهندس فرهنگی دانست که فرهنگ را با همه ظرافت و پیچیدگی ها می شناسد و در اخرین توییت خود به زیبایی می نویسد؛خدایا یاری ام کن تا صداقت را قربانی سیاست نکنم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر