کد خبر: 129368
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۲ فروردین ۱۳۵۸؛

کلکسیونهای خصوصی مصادره میشود

تیترها و اخبار روزنامه اطلاعات یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۵۷ را مشاهده می کنید

کلکسیونهای خصوصی مصادره میشود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اعلام رسمی نام جمهوری اسلامی توسط امام خمینی و اینکه ۱۲ فروردین را باید عید بگیریم. و با پایان گرفتن اخذ رای در رفراندوم در ساعت ۱۰ شب گذشته، رژیم منفور سلطنت به زباله دان تاریخ افتاد از جمله تیترهای مهم و اصلی چاپ دوم روزنامه اطلاعات امروز یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۵۷ است. احضار سفیر آمریکا در ایران به کشورش و لیست هنرمندان و سرشناسانی که از اوقاف زمین گرفته اند نیز در این صفحه خودنمایی می کنند. به صفحه دوم روزنامه می رویم که به خبر کلکسیونهای خصوصی مصادره میشود برمی خوریم. گوینده این خبر هم کسی نیست جز پرویز ورجاوند قائم مقام وزیر فرهنگ و هنر دولت موقت. متن کامل این خبر را با هم مرور می کنیم.

IMG_20220401_083612_251

دکتر پرویز ورجاوند قائم مقام فرهنگ و هنر بعدازظهر دیروز در گفت و گویی با خبرنگاران هشدار داد، فرصت طلبان و عوامل اشرف و پسرش شهرام و صهیونیست ها با سرقت اشیاء عتیقه و آثار باستانی کشور، به میراث فرهنگی و نمودارهای تمدنهای گذشته کشور ما صدمات جبران ناپذیری می زنند. وی سپس افزود؛ پس از انقلاب گروهی فرصت طلب و عده ای از ایادی اشرف و پسرش شهرام که در کار اشیاء عتیقه بودند و همچنین صهیونیستها شروع به تجاوز به اموال منقول و عیرمنقول عتیقه و آثار باستانی در مناطق مختلف کشور کرده اند. حتی در بعضی نقاط تپه های باستانی کشور با بولدزر توسط این افراد از بین می رود و اشیاء منقول نیز از مراکز مختلف باستان شناسی سرقت میشود.

IMG_20220401_083728_936

دکتر ورجاوند در این مصاحبه مطبوعاتی به مسئله سانسور کتاب و فیلم اشاره کرد و گفت؛ در حال حاضر سانسور در مورد فیلم و کتاب در فرهنگ و هنر بطور کلی از بین رفته است و کلیه افراد بررسی کننده کتاب بازنشسته شده اند. همچنین کوشش میشود سازمانی برای پشتیبانی از صنعت تولید فیلم و فیلم سازی تشکیل شود.

 

ورجاوند به کلکسیونرهای خصوصی اشاره کرد و گفت؛ به آنها نوشته ایم که این اشیاء متعلق به مردم است و می توانند در یکی از موزه ها با اسم خودشان  نگهداری شود در غیر اینصورت تمامی کلکسیونهای آنها را مصادره خواهیم کرد. 

در پایان جلسه دکتر ورجاوند اشاره کرد که قصد داریم به وارد کنندگان فیلم طی نامه ای بنویسیم که فیلم هایی وارد کنند که در جهت انقلاب باشد.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر