کد خبر: 135481
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۸ تیر ۱۳۷۹؛

افزایش غیر رسمی قیمت انواع نان در تهران

گزارش ها و اخبار روزنامه ایران ۲۲ سال قبل امروز شنبه ۱۸ تیر سال ۱۳۷۹ را در دیدبان تاریخ بخوانید

افزایش غیر رسمی قیمت انواع نان در تهران

به گزارش دیدبان تاریخ؛ صفحه نخست روزنامه ایران ۲۲ سال قبل امروز شنبه ۱۸ تیر سال ۱۳۷۹ را مشاهده می کنید. روزنامه تمام رنگی دولتی ایران در آن روز در ۱۶ صفحه و به قیمت ۵۰۰ ریال به روی دکه ها آمده بود و ششمین سال انتشار خود را سپری می کرد. 

تیتر یک روزنامه اختصاص دارد به سخنان رئیس جمهور خاتمی در جمع منتخبان استان کهگیلویه و بویراحمد با این عنوان که مردم باید بتوانند حرف خود را بزنند. همچنین در خبری دیگر می خوانیم، خاتمی روز دوشنبه عازم سفر به آلمان است. سخنان رهبر انقلاب در جمع رئیس و معاونان سازمان صداوسیما هم در این صفحه بازتاب یافته است که اگر ضعف و نظارت و پیگیری در صداوسیما اصلاح نشود همه تلاشهای کنونی بی فایده خواهد بود. 

 

امضاء بزرگترین قرارداد نفتی ایران به ارزش بیش از ۴ میلیارد دلار تا پایان تیرماه به نقل از یک منبع آگاه و به جریان افتادن مذاکرات ایران و چین برای صدور گاز به این کشور نیز از تیترهای اقتصادی این شماره روزنامه هستند.

 همچنین سخنان هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه دیروز تهران که هوشیاری دانشجویان در سالگرد کوی دانشگاه را مانع از بهره برداری دشمنان دانسته بود هم در صفحه نخست به چشم‌ می آید. 

IMG_20220709_074331_776

اما سوژه امروز دیدبان تاریخ به تعیین قیمت انواع نان در تهران اختصاص دارد که به صفحه اقتصادی روزنامه رفته و متن کامل خبر فوق را عینا اینجا بازنشر می کنیم؛

قیمت انواع نان در تهران طی چند روز گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافت. به گزارش خبرنگار ما، با وجود عدم اعلام رسمی مسئولان، قیمت انواع نان از روز پنجشنبه در اکثر نانوایی های تهران، افزایش یافت بنابراین گزارش، قیمت نان سنگک نوع معمولی آن از ۳۰۰ ریال به ۳۵۰ ریال افزایش یافت که حدود ۱۶/۵ درصد افزایش نشان می دهد. 

همچنین قیمت نان سنگک خشخاشی نیز از ۵۰۰ ریال به بیش از ۶۰۰ ریال افزایش یافته است. قیمت نان تافتون نیز روز گذشته دانه یی ۱۷۰ ریال به فروش می رفت. 

این‌گزارش حاکیست قیمت نان لواش ماشینی از ۵۰ ریال به ۶۰ ریال نیز افزایش یافت.

بنابراین گزارش، هرساله در اواخر خردادماه قیمت جدید نان به نسبت افزایش قیمت آرد و سایر هزینه ها محاسبه و از سوی دست اندرکاران اعلام می شد. یکی از دست اندرکاران در این رابطه به خبرنگار ما گفت؛ قیمتهای جدید نان تا پایان این هفته بطور رسمی اللام خواهد شد.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر