کد خبر: 136009
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۶ تیر ۱۳۷۹؛

از احضار بهروز افخمی و داود سلیمانی نمایندگان مردم تهران در دوره ششم‌ مجلس شورای اسلامی به دادگاه تا آزادی با قرار کفالت رئیس شورای شهر تهران

گزارش ها و اخبار روزنامه ها در۲۶ تیر ۱۳۷۹ را بخوانید

 از احضار بهروز افخمی و داود سلیمانی نمایندگان مردم تهران در دوره ششم‌ مجلس شورای اسلامی به دادگاه تا آزادی با قرار کفالت رئیس شورای شهر تهران

به گزارش دیدبان تاریخ؛ صفحه اول روزنامه ایران روز یکشنبه ۲۶ تیر سال ۱۳۷۹ را مشاهده می کنید که در ۱۶ صفحه و به قیمت ۵۰۰ ریال منتشر و توزیع شده بود. تکذیب عبدالکریم سروش و محسن کدیور از دریافت پول از سازمان دیدبان حقوق بشر و اظهارات مصطفی تاج زاده درباره پرونده نوارسازان و نامه دادستان دادگاه ویژه روحانیت به رئیس جمهور و حکم دادگاه کوی دانشگاه از جمله تیترهای سیاسی مهم این شماره روزنامه هستند. همچنین‌تیتر یک روزنامه اختصاص دارد به یک خبر اقتصادی با عنوان اعلام اصول دهگانه تجارت خارجی ایران از سوی وزارت بازرگانی که در آن تغییرات عمده ای در برنامه صادرات و واردات کشور اعمال شده است. اما خبر احضار بهروز افخمی و داوود سلیمانی نمایندگان مردم تهران در دوره ششم مجلس شورای اسلامی و آزادی رحمت الله خسروی رئیس شورای شهر تهران با قرار کفالت، از جمله خبرهای سیاسی مهم دیگری هستند که متن آن در صفحه ۱۴ روزنامه منتشر شده است که برای این شماره دیدبان تاریخ انتخاب کرده ایم.

IMG_20220717_073518_502

۱- با شکایت سازمان صداوسیما و شورای نگهبان، بهروز افخمی و داوود سلیمانی به دادگاه احضار شدند.

 

بهروز افخمی کارگردان سینما و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و داوود سلیمانی نماینده مردم تهران با شکایت سازمان صداوسیما به دادگاه ویژه کارکنان دولت احضار شدند. بر اساس گزارش خبرنگار ما، نماینده حقوقی سازمان صداوسیما با مراجعه به مجتمع قضایی طی شکایتی اعلام کرد دو تن از نمایندگان‌ مجلس تهران در گفت و گو با یکی از روزنامه های صبح نسبتهای ناروایی به سازمان صداوسیما وارد کرده اند از جمله جناحی عمل کردن و پخش گزینشی اخبار. بر پایه این‌ گزارش، شکایت سازمان صداوسیما برای رسیدگی به شعبه ۱۴۰۶ دادگاه ویژه کارکنان دولت ارجاع شد و یوسف موسوی قاضی دادگاه برای رسیدگی به شکایت صداوسیما، بهروز افخمی کارگردان سینما و داوود سلیمانی نماینده مردم تهران را به اتهام نشر اکاذیب و توهین و اهانت، به دادگاه احضار کرد. این گزارش حاکیست خبرنگار ما در رابطه با احضار بهروز افخمی با قاضی یوسف موسوی تماس گرفت اما قاضی پرونده از دادن هرگونه اطلاعات بیشتر در این زمینه خودداری کرد.

IMG_20220717_073522_200

۲- رئیس شورای شهر تهران با قرار کفالت آزاد شد؛

رئیس شورای شهر تهران بر اساس شکایت نیروی انتظامی تهران برای بازجویی و تفهیم اتهام در دادگاه ویژه کارکنان دولت حضور یافت.

IMG_20220717_073526_969

رحمت الله خسروی رئیس شورای شهر تهران به همراه سیدمحمود علیزاده طباطبایی عضو شورای شهر تهران برای ادای توضیح در شعبه ۱۴۱۳ دادگاه ویژه کارکنان دولت حاضر شد و بطور کتبی از اتهامات دفاع کرد. بر اساس همین‌ گزارش چندی قبل نماینده حقوقی نیروی انتظامی طی شکایتی به قاضی گفت؛ رحمت الله خسروی در جریان ترور سعید حجاریان طی نامه ای که به قاضی رسیدگی کننده پرونده در دادگاه انقلاب اسلامی تهران نوشت؛ گوینده نوار (تهدید کننده به حجاریان) با تیمسار لطفیان و سرتیپ نقدی ارتباط دارد در حالی که این مطلب کذب محض است و رئیس شورای شهر تهران با نشر اکاذیب نسبت های ناروایی را به مسئولان نیروی انتظامی داده است. بنابراین گزارش در پایان جلسه، دادگاه پس از تفهیم اتهام برای وی مبلغ یک میلیون تومان قرار کفالت صادر کرد که علیزاده طباطبایی کفالت مورد نظر را به دادگاه سپرد و رئیس شورای شهر تهران تا رسیدگی پرونده و محاکمه آزاد شد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر