کد خبر: 137243
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۵۸؛

مقامات آموزش و پرورش باید از طریق شوراها تعیین شوند

صفحه نخست روزنامه اطلاعات ۴۳ سال قبل امروز سه شنبه ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید

مقامات آموزش و پرورش باید از طریق شوراها تعیین شوند

به گرارش دیدبان تاریخ اگر از فاش شدن طرح کشتار ۴ میلیون ایرانی در آخرین روزهای حکومت بختیار توسط معاون نخست وزیر دولت موقت صرفنظر کنیم. از دیگر تیترهای مهم این نسخه از روزنامه می توان به اعتراض های جدید علیه انتخابات مجلس خبرگان، اجرای قانون  جدید مطبوعات، به جریان افتادن اسکناسهای شاه روسیاه شده تا ۱۵ روز دیگر، تحصن ۱۰ ساعته کارکنان راه آهن و ممنوع شدن اخراج و برکناری استادان و کارکنان دانشگاهها و در آخر قول آمریکا مبنی بر ارسال و فروش یک میلیون تن گندم به ایران اشاره کرد.

به صفحه آخر روزنامه رفته و در ستون بیانیه ها و نظریه ها به بیانیه جنبش معلمین مسلمان بر می خوریم که نظریاتی در آستانه تشکیل مجلس خبرگان قانون اساسی در حوزه اداره آموزش و پرورش ابراز داشته اند که متن کامل خبر فوق بدین شرح است؛

IMG_20220807_184617_344

جنبش معلمین مسلمان طی بیانیه ای در ارتباط با برنامه حداقل آموزش و پرورش خواستار برقراری تحصیل رایگان در سطوح مختلف آموزشی و قید نمودن آن در قانون اساسی شد. 

در همین بیانیه خواسته شده که مدارس ملی(خصوصی) بهر شکلی ملغی گردد و بهیچوجه از دانش آموزان مبلغی به عنوان حق ثبت نام اخذ نگردد.

 

در این بیانیه همچنین خواسته شده است که تدوین کتابهای درسی بر اساس اسلام انقلابی و با شرکت نمایندگان همه معلمین صورت بگیرد و مدارس در سراسر کشور از طریق شورای مدارس( مرکب از نمایندگان معلمین، کارمندان دفتری، دانش آموزان و مستخدمین) اداره گردد و انتخاب مسئولین آموزشی(مدیر مدرسه، رئیس ناحیه، رئیس آموزش و پرورش شهرستان و وزیر آموزش و پرورش و...) از طریق شوراها باید عملی شود. 

IMG_20220807_184612_168

ارزیابی مرتب و دقیق از کار معلمین توسط افراد با صلاحیت که منتخب شوراها باشند، ایجاد صندوق کمک هزینه تحصیلی برای دانش آموزان بی بضاعت و مستعد(در سطح راهنمایی و دبیرستان) رسیدگی به وضع حقوق و مسکن فرهنگیان و تامین زندگی آنها بطوریکه نیاز به کار فوق العاده نباشد از دیگر مطالب این بیانیه است.  

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر