کد خبر: 151530
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۵۸؛

وزارت امور خارجه: دشمنان برای تخریب وجهه انقلاب اسلامی از ایران به خارج از کشور گدا اعزام می کنند!

صفحه نخست روزنامه بامداد امروز مورخ ۲۵ اسفند سال ۱۳۵۸ را مشاهده می نمایید. تیتر یک این روزنامه به انجام اولین مرحله انتخابات مجلس اختصاص دارد که نتایج آن بنا به گفته مسئولان تا پنج روز دیگر اعلام میشود. البته در چند شهر هم انتخابات برگزار نشد. تیتر و عکس مهم دیگر روزنامه هم به انفجار بمب در دفتر مرکزی این روزنامه اختصاص یافته است که در ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح دیروز رخ داده است. وزارت خارجه هم باتوجه به افزایش چشمگیر تعداد گداها بعد از پیروزی انقلاب بیانیه داده که دشمنان برای تخریب وجهه انقلاب اسلامی میان جهانیان، توطئه کرده و این گداها را به خارج اعزام می کنند این وزارتخانه از "بازجویی گداها" خبر داده، مشروح کامل رادر دیدبان تاریخ بخوانید.

وزارت امور خارجه: دشمنان برای تخریب وجهه انقلاب اسلامی از ایران به خارج از کشور گدا اعزام می کنند!

 

به گزارش دیدبان تاریخ؛ صفحه نخست روزنامه بامداد امروز مورخ شنبه ۲۵ اسفند سال ۱۳۵۸ را مشاهده می نمایید. تیتر یک این روزنامه به انجام اولین مرحله انتخابات مجلس شورای ملی اختصاص دارد که نتایج آن بنا به گفته مسئولان تا پنج روز دیگر اعلام میشود. البته در چند شهر هم انتخابات برگزار نشد. تیتر و عکس مهم دیگر روزنامه هم به انفجار بمب در دفتر مرکزی این روزنامه اختصاص یافته است که در ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح دیروز رخ داده است. این روزنامه نوشته است که قدرت انفجاری بمب به حدی بود که درهای آهنی را از جا کند و بعلت انفجار بمب در روز تعطیل تلفات جانی به بار نیامد اما شیشه های خانه های مسکونی اطراف را در هم شکست. رئیس جمهور بنی صدر هم در این زمینه گفته است که با کسانی که می آیند و بمب می گذارند باید با قاطعیت برخورد کرد. آیت الله مهدوی کنی سرپرست وزارت کشور و عضو شورای انقلاب هم اعلام داشته است که انفجار بامداد تهدید امنیت است. به صفحات داخلی می رویم به خبری از سوی وزارت خارجه مبنی بر اینکه توطئه گران جهت تخریب وجهه انقلاب ایران از کشورمان گدا به خارج اعزام می کنند بر می خوریم که متن اعلامیه وزارت خارجه ایران به شرح زیر می باشد؛

-5803222393332808884_121

وزارت امور خارجه ایران با صدور اطلاعیه ای از توطئه ای که در بعضی از نقاط کشور برای بدنام کردن چهره انقلاب ایران جریان دارد پرده برداشت و اعلام کرد که برای قلب چهره انقلاب اسلامی ایران و پراکندن این دروغ که انقلاب اسلامی ایران باعث فقر و تهیدستی ایرانیان شده است از ایران به خارج گدا اعزام می کنند. متن اطلاعیه به این شرح است؛

اخیرا در کشورهای عربی منطقه عده ای از ایرانیان دیده می شوند که دست به تکدی و گدائی می زنند. در نگاه اول شاید این خبر چندان مهم به نظر نرسد ولی همزمانی پیدایش این پدیده در چند کشور منطقه و نحوه عمل آنها، نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران را در این کشورها بر آن داشت تا مساله را پیگیری و به ریشه های این پدیده برسند.

در بررسی و بازجوئی هایی که انجام گرفته، پرده از یک توطئه وسیع برداشته شد و آن اعزام گدا به خارج برای قلب چهره انقلاب اسلامی ایران و پراکندن این دروغ که انقلاب اسلامی ایران باعث فقر و تهیدستی ایرانیان شده و آنها را برای کسب قوت لایموت به کشورهای دیگر منطقه رانده است.

-5803222393332808883_121

در پیگیرهای انجام شده مشخص شد که بعضی از مناطق ایران و به ویژه شهر اردبیل عناصری به افرادی که جویای کار بوده اند مراجعه، و آنها را تشویق به مهاجرت به کشورهای عربی منطقه نموده اند و حتی پاسپورت هم برای آنها تهیه کرده و راه چاه کار را نیز به آنان یاد داده اند که برای یافتن کار در آن کشورها ابتدا دست به گدایی بزنند تا کم کم کار مناسب پیدا کنند. وزارت امور خارجه ضمن افشاء این توطئه به هموطنان گرامی هشدار می دهد و از آنان تقاضا می کند که با همکاری لازم با نمایندگان دولت و سازمانهای انتظامی از ادامه این توطئه جلوگیری نمایند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر