کد خبر: 152166
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۰ فروردین ۱۳۵۶؛

ایران ماهواره مخابراتی می خرد

صفحه نخست روزنامه ۲۰ صفحه ای اطلاعات در روز ۱۰ فروردین سال ۱۳۵۶ پیش روی شماست. اعلام دستور صدور احکام ترفیع کارمندان، تیتر یک این نشریه یومیه است. شیر و تخم مرغ روی دست فروشندگان ماند. در متن زیر این خبر و تصویرش که در این صفحه قابل مشاهده است آمده است؛ شیر و تخم مرغ هم از کالاهایی است که با سفر نوروزی بیش از یک میلیون تهرانی مصرف فرهنگیان که هنوز بازنگشته اند مصرف آنها به کمترین حد نصاب در طول سال رسیده است و این روزها در اغلب مغازه ها تخم مرغ و شیر زیاد است و به روایتی در برخی محلات تخم مرغ و شیر روی دست فروشندگان مانده است.

 ایران ماهواره مخابراتی می خرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست روزنامه ۲۰ صفحه ای اطلاعات در روز چهارشنبه ۱۰ فروردین سال ۱۳۵۶ پیش روی شماست. اعلام دستور صدور احکام ترفیع کارمندان، تیتر یک این نشریه یومیه است. شیر و تخم مرغ روی دست فروشندگان ماند. در متن زیر این خبر و تصویرش که در این صفحه قابل مشاهده است آمده است؛ شیر و تخم مرغ هم از کالاهایی است که با سفر نوروزی بیش از یک میلیون تهرانی مصرف فرهنگیان که هنوز بازنگشته اند مصرف آنها به کمترین حد نصاب در طول سال رسیده است و این روزها در اغلب مغازه ها تخم مرغ و شیر زیاد است و به روایتی در برخی محلات تخم مرغ و شیر روی دست فروشندگان مانده است. اعلام نقص فنی ۲۹۰ اتومبیل لیلاند، از جا کنده شدن یک کشتی اقیانوس پیما در طوفان بوشهر، هوای سیزده بدر در گرو رسیدن یک جبهه و سقوط چند شهر در کشور زئیر بدست طرفداران لومومبا، از جمله تیترهای شاخص دیگر این جریده عصرگاهی هستند. ایران، ماهواره مخابراتی می خرد. تیتری که در میان دیگر خبرها و تیترهای این صفحه روزنامه قابل مشاهده است که متن آن که در صفحه آخر روزنامه منتشر شده به شرح زیر می باشد.

IMG_20230330_093227_455

برای تامین نیاز ارتباطی مردم کشور، شرکت مخابرات ایران یک ماهواره مخابراتی خواهد خرید. این ماهواره ایران را از پرداخت اجاره، بابت ماهواره های مخابراتی بی نیاز می کند و امکانات بیشتری برای برقراری تماس های تلفنی راه دور فراهم می آورد.

امروز اعلام شد که بررسی در تعداد مکالمات تلفنی بهنگام تحویل سال نو، و نیز آمار مکالمات تلفنی که بین ایرانیان مقیم خارج از کشور با اقوامشان در ایران از طریق ماهواره های مخابراتی صورت گرفته نشان می دهد که امسال در ایام نوروز بیش از دهها هزار نفر حلول سال نو  را تلفنی به یکدیگر تبریک گفتند.

آمار قسمت مکالمات بین المللی نشان می دهد که بیش از ده هزار نفر تنها از طریق اپراتور با بستگان خود در خارج کشور تماس گرفته و سال نو را تبریک گفتند. این بررسی نشان می دهد که از یک روز قبل از تحویل سال و چند روز بعد از آن، میزان آمار مکالمات تلفنی داخلی و بخصوص بین المللی بین ایران و اروپا و آمریکا ۴۰ درصد افزایش یافته بود.

IMG_20230330_093227_609

آمار مکالمات بین المللی ساعات قبل و بعد از تحویل سال که بوسیله اپراتورهای شرکت مخابرات برقرار شد علاوه بر مکالماتی است که بطور اتوماتیک بین مردم و بستگانشان در آمریکا انجام شده است.

شرکت‌ مخابرات ایران در نظر دارد که با اتوماتیک شدن مکالمات بین المللی بین ایران و آمریکا میزان این نوع مکالمات را جداگانه در قبوض آبونمان مشترکین منظور کند. همچنین بدنبال خودکار شدن ارتباط تلفنی تهران - آمریکا، شرکت مخابرات تا پایان سال جاری، ارتباط تلفنی ایران را نیز با کشورهای اروپایی مستقیم خواهد کرد.

نیز برای جوابگویی به نیاز مشترکین به تعداد کانالهای ارتباطی بین شهری افزوده خواهد شد و برای تامین نیاز هر چه بیشتر مخابراتی کشور، ایران اقدام به در اختیار گرفتن یک ماهواره مخابراتی خواهد کرد که اختصاصا متعلق به کشور ما خواهد بود.

در حال حاضر ایران، برخی از ارتباطات تلفنی و تلویزیونی خود را ازطریق ماهواره های اجاره ای انجام میدهد که از آن جمله است ماهواره مخابراتی اقیانوس هند و اقیانوس اطلس که از طریق ایستگاه ماهواره مخابراتی اسد آباد ارتباطات ما را با جهان خارج برقرار می کنند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر