کد خبر: 152270
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۲ فروردین ۱۳۵۸؛

تیمسار ریاحی وزیر دفاع ملی: بازنشسته کردن جمعی افسران، اشتباه بود

با ۱۸ میلیون رای، رژیم ایران جمهوری اسلامی شد. تیتر یک کیهان امروز یکشنبه ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ به این رخداد مهم و ملی اختصاص یافته است. در تهران ۹۷ درصد به جمهوری اسلامی رای دادند و در حمله مسلحانه به حوزه رای گیری انتخابات که توطئه دیشب ساواکی ها برای خرابکاری بود ۳ نفر کشته شدند. سفیر آمریکا از ایران احضار شده و مذاکرات بازرگان و سنجابی وزیر امورخارجه هم برای قطع رابطه با مصر هم آغاز شده است. از سوی دیگر خبرها حاکیست شاه سابق ایران‌ را به برزیل راه ندادند و پرویز ورجاوند وزیر فرهنگ و هنر هم فاش کرده است که باند قاچاق اشرف پهلوی با همکاری صهیونیست ها در قاچاق آثار باستانی و قدیمی در ایران فعالیت دارند. روزنامه را ورق زده و به صفحه چهارم می رویم به خبری از مصاحبه مطبوعاتی تیمسار تقی ریاحی وزیر جدید دفاع ملی بر می خوریم که بازنشسته کردن جمعی از افسران ارتش را اشتباه دانسته بود

تیمسار ریاحی وزیر دفاع ملی: بازنشسته کردن جمعی افسران، اشتباه بود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ با ۱۸ میلیون رای، رژیم ایران جمهوری اسلامی شد. تیتر یک کیهان امروز یکشنبه ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ به این رخداد مهم و ملی اختصاص یافته است. در تهران ۹۷ درصد به جمهوری اسلامی رای دادند و در حمله مسلحانه به حوزه رای گیری انتخابات که توطئه دیشب ساواکی ها برای خرابکاری بود ۳ نفر کشته شدند. سفیر آمریکا از ایران احضار شده و مذاکرات بازرگان و سنجابی وزیر امورخارجه هم برای قطع رابطه با مصر هم آغاز شده است. از سوی دیگر خبرها حاکیست شاه سابق ایران‌ را به برزیل راه ندادند و پرویز ورجاوند وزیر فرهنگ و هنر هم فاش کرده است که باند قاچاق اشرف پهلوی با همکاری صهیونیست ها در قاچاق آثار باستانی و قدیمی در ایران فعالیت دارند. روزنامه را ورق زده و به صفحه چهارم می رویم به خبری از مصاحبه مطبوعاتی تیمسار تقی ریاحی وزیر جدید دفاع ملی بر می خوریم که بازنشسته کردن جمعی از افسران ارتش را اشتباه دانسته بود. متن این خبر بدین شرح است؛

وزیر دفاع ملی اسلامی ایران امروز اعلام کرد در بازنشسته کردن دسته جمعی افسران ارتش اشتباه شده است. زیرا در ارتش ما افسران برجسته فعالیت داشتند که اگر ارتش ما ظرفیت پذیرش آنها را ندارد میتوان از وجودشان در دیگر ارگانهای مملکتی استفاده کرد.

تیمسار مهندس تقی ریاحی وزیر جدید دفاع ملی ایران عصر دیروز در دومین مصاحبه مطبوعاتی خود بار دیگر به بازسازی ارتش اشاره کرد و گفت؛ ارتشی که شاه مخلوع ادعا می کرد  بزرگترین و مجهزترین ارتش دنیاست، باید بازسازی شود و ارتشی نوین متناسب با دارایی های ما بوجود آید. اگر به هزینه های گذشته ارتش توجه کنیم متوجه می شویم که هزینه های متفرقه ارتش بیش از نصف درآمد مملکت را به خود جذب می کرد.

-5852637697175305236_121

وزیر دفاع اضافه کرد؛ به نظر من باید یک ارتش ملی داشته باشیم در این مورد هیچ تردیدی وجود ندارد ولی خواستهای عملی در زمینه داشتن یک ارتش ملی یک موضوع کاملا سیاسی است که مربوط می شود به خط مشی امام خمینی و نخست وزیر و هر تصمیمی که ایشان بگیرند وزارت دفاع تابع آن است.

-5852637697175305235_121

تیمسار مهندس ریاحی افزود؛ افراد ارتش مثل سایر افراد اجتماع هستند و میتوانند در انتخابات شرکت کنند و ضرورت ایجاب می کند که در این مسیر سیاسی جدید که پیش پای ارتشی ها قرار داده شده است آنها مرام سیاسی نیز داشته باشند. اما این مرام سیاسی را باید هنگام ورود به سربازخانه، جلوی در بگذارند و وقتی که وارد محیط سربازی می شوند روحیه سربازی داشته باشند و مرامشان را در سربازخانه اعمال نکنند. بدینسان باید افراد ارتش را طوری تعلیم داد که از فرد پرستی و نفر پرستی و داشتن یک بت در بالا دور کرد و بجای آن، میهن پرستی و ملت دوستی داشته باشند در چنین شرایطی است که هیچگونه اشکالی برای افراد ارتش پیش نخواهد آمد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر