کد خبر: 152753
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۰ فروردین ۱۳۵۸؛

دکتر مولوی رئیس کل بانک مرکزی: ایران برای جلب سرمایه های خارجی تلاش می کند

تیرباران منوچهر آزمون، سپهبد ربیعی و سپهبد خواجه نوری به همراه طرح ادعای کیهان از لیست میلیاردها اموال خاندان پهلوی دو تیتر مهم و شاخص روزنامه کیهان در ۴۴ سال قبل چنین روزی ۲۰ فروردین سال ۱۳۵۸ است. در قسمتی از خبر اختصاصی کیهان آمده است که عبدالرضا پهلوی برای احداث دشت ناز ساری بیش از ۴۰۷ میلیون ریال پول گرفت، فریده دیبا مادر فرح پهلوی که هنگام عروسی دخترش با شاه پشیزی نداشت صاحب چندین شرکت بود، شمس پهلوی برای ساختن کاخ مهرشهر و اجرای طرحهای باصطلاح عمرانی مملکتی بیش از ۱۲۸ میلیون ریال وام بلاعوض گرفت، تنها به آن مجتمع های کشاورزی باصطلاح وام پرداخت می شد که خاندان پهلوی و عواملشان در آن سهم داشته باشند. خبر مهم دیگر این روزنامه اختصاص دارد به پیام امام خمینی به گرانفروشان و اخطار شدید به آنها و اینکه با آنها بر حسب عدل الهی و حکومت شرعیه وسیاسات اسلامیه رفتار خواهد شد.

دکتر مولوی رئیس کل بانک مرکزی: ایران برای جلب سرمایه های خارجی تلاش می کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تیرباران منوچهر آزمون و ۲ سپهبد دیگر به همراه خبر اختصاصی کیهان از لیست میلیاردها اموال خاندان پهلوی دو تیتر مهم و شاخص روزنامه کیهان در ۴۴ سال قبل چنین روزی دوشنبه ۲۰ فروردین سال ۱۳۵۸ است. در قسمتی از خبر اختصاصی کیهان آمده است که عبدالرضا پهلوی برای احداث دشت ناز ساری بیش از ۴۰۷ میلیون ریال پول گرفت، فریده دیبا مادر فرح پهلوی که هنگام عروسی دخترش با شاه پشیزی نداشت صاحب چندین شرکت بود، شمس پهلوی برای ساختن کاخ مهرشهر و اجرای طرحهای باصطلاح عمرانی مملکتی بیش از ۱۲۸ میلیون ریال وام بلاعوض گرفت، تنها به آن مجتمع های کشاورزی باصطلاح وام پرداخت می شد که خاندان پهلوی و عواملشان در آن سهم داشته باشند. خبر مهم دیگر این روزنامه اختصاص دارد به پیام امام خمینی به گرانفروشان و اخطار شدید به آنها و اینکه با آنها بر حسب عدل الهی و حکومت شرعیه وسیاسات اسلامیه رفتار خواهد شد. اما سخنان دکتر مولوی رئیس کل بانک مرکزی ایران با روزنامه النهار درباره شرایط اقتصادی کشور، سوژه امروز دیدبان تاریخ است که با هم مروری دوباره داریم بر این خبر؛

بیروت - یونایتد پرس: دکتر محمد مولوی رئیس کل بانک مرکزی ایران در مصاحبه ای با روزنامه بیروتی النهار گفت؛ عایدی حاصل از تولیدی چهار میلیون بشکه نفت در روز برای نیازهای توسعه اقتصادی ایران کفایت می کند. وی افزود؛ ایران برای جلب سرمایه گذاریهای خارجی و برقراری تعادل میان بخش کشاورزی و صنعت تلاش خواهد کرد.

-5875076470345417150_121

دکتر مولوی در این مصاحبه گفت؛ ما با تکنولوژی وارداتی مخالف نیستیم برای مثال ما از سرمایه گذاری کشورهای عضو بازار مشترک در بخش کشاورزی ایران استقبال می کنیم. همچنین سرمایه گذاری کشورهای عرب همسایه و سایر برادرانی که می خواهند در ایران ویلا داشته باشند با استقبال ما روبرو می شود.

-5875076470345417151_121

دکتر مولوی افزود؛ دولت موقت انقلابی ۵ میلیارد ریال برای سرمایه گذاری بخش صنعتی اختصاص داده است. رئیس بانک مرکزی گفت؛ تغییرات سیاسی و اعتصابها و عوامل دیگر کلیه جنبه های اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار داده و درآمد بسیاری از مردم را تحلیل برده است که قادر به پرداخت مالیات نیستند.

دکتر مولوی گفت؛ به این منظور به مودیان مالیاتی مهلت هایی داده خواهد شد در برخی زمینه ها بطور محدود و موقت مالیاتها حذف میشود.

در زمینه اولویتهای توسعه اقتصادی دکتر مولوی گفت؛ ما سیاستهای توسعه اقتصادی رژیم سابق را کاملا مورد تجدید نظر قرار می دهیم و به مشکلاتی که بخشهای صنعتی و کشاورزی با آنها روبرو هستند توجهی ویژه خواهیم داشت.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر