کد خبر: 152902
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۲ فروردین ۱۳۵۸؛

۹ نفر تیرباران شدند/بانک اسلامی از اول تیرماه گشایش می یابد

تیرباران سران رژیم سابق، تیتری بزرگ است بر پیشانی صفحه اول روزنامه کیهان در ۴۵ سال قبل امروز ۲۳ فروردین سال ۱۳۵۸، تیرباران شدگان تهران که تصاویر آنها در صفحه نخست این روزنامه نقش بسته عبارتند از منصور روحانی - نیک پی - سپهبد مقدم - سرلشکر پاکروان - سرلشکر نشاط - سپهبد مجیدی - عباسعلی خلعتبری - عبدالله ریاضی - سپهبد حجت - یک نماینده و یک سناتور سابق. رئیس دادگاههای انقلاب در این زمینه گفته است که ما از طرف امام و ملت ماموریم که در اینجا حق را به حقدار بدهیم

۹ نفر تیرباران شدند/بانک اسلامی از اول تیرماه گشایش می یابد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تیرباران سران رژیم شاه سابق، تیتری بزرگ است بر پیشانی صفحه اول روزنامه کیهان در ۴۵ سال قبل امروز چهارشنبه ۲۳  فروردین سال ۱۳۵۸، تیرباران شدگان تهران که تصاویر آنها در صفحه نخست این روزنامه نقش بسته عبارتند از منصور روحانی - نیک پی - سپهبد مقدم - سرلشکر پاکروان - سرلشکر نشاط - سپهبد مجیدی - عباسعلی خلعتبری - عبدالله ریاضی - سپهبد حجت - یک نماینده و یک سناتور سابق. رئیس دادگاههای انقلاب در این زمینه گفته است که ما از طرف امام و ملت ماموریم که در اینجا حق را به حقدار بدهیم. کیهان همچنین نوشته است ریاضی رئیس مجلس فرمایشی شاه تا آخرین دقایق هنوز به خیمه شب بازی مجلس معتقد بود و سپهبد مجیدی گفته بود ایران باید متحد غرب باشد و سرلشکر نشاط در زندان نقشه آشوب در کردستان را کشیده بود که کشف شد. همچنین در جریان محاکمه سپهبد مجیدی جزئیات تازه ای از اعدام فدائیان اسلام فاش گردید. این روزنامه در خبری دیگر نوشت سرلشکر پاکروان در تبعید و بازداشت امام خمینی نقش اصلی را داشت و خلعتبری وزیر خارجه رژیم سابق در دادگاه فاش کرد که شاه چند نفر را بدست خود کشت و شاه با همکاری آمریکا بفکر منافع خودش بود و سازمان سیا مخفیانه با اشخاصی در تماس بود. وی همچنین گفته بود که شاه دستور سانسور کتابها، ممنوع القلم کردن نویسندگان و جلوگیری از امواج رادیوها را داده بود. ضمنا کیهان در ستون یادداشت روز خود با تیتر دادگاههای انقلاب، تجلی خشم انقلابی ملت به شدت از این کار دادگاهها دفاع کرد.

 

IMG_20230411_081049_719

اما افتتاح بانک اسلامی از اول تیرماه عنوان تیتر خبری است به نقل از سخنگوی این بانک درباره روش کاری آن در آینده که از نظر می گذرانید؛

سخنگوی بانک اسلامی ایران در مصاحبه مطبوعاتی دیروز با خبرگزاری پارس گفت؛ شرایط خرید سهام این بانک تا هفته آینده اعلام‌ می شود. وی اضافه کرد چون هدف از سرمایه گذاری در بانک اسلامی سود نیست در اساسنامه بانک آمده است که هیچ شخص حقوقی یا حقیقی نمی تواند بیشتر از ۲۰ هزار تومان سهام داشته باشد.

IMG_20230411_081049_025

علی موسوی گرمارودی سخنگوی بانک اسلامی گفت؛ شعبه مرکزی این بانک حداکثر تا پایان تیرماه در تهران فعالیت خود را شروع می کند. وی اضافه کرد بانک اسلامی در چارچوب ضوابط دولت انقلاب اسلامی تمام خدمات بانکی را مانند دیگر بانکها انجام خواهد داد، به جز خدماتی که ممکن است غیر اسلامی باشد.

IMG_20230411_081049_073

IMG_20230411_081049_445

سخنگوی بانک اضافه کرد؛ با وجود اسلامی بودن این بانک، هیچ تبعیضی بین اقلیت های مذهبی مانند مسیحی، کلیمی و زرتشتی قائل نخواهد بود. سرمایه بانک اسلامی ۲۰۰ میلیون تومان است که ۵۱ درصد سهام آن را هیات موسس ۲۰ نفری بانک در اختیار دارد.

IMG_20230411_081049_820

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر