کد خبر: 154114
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۵۸؛

طرح زنانه و مردانه شدن دریا قطعی است

طرح زنانه و مردانه شدن دریا قطعی است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اخبار تظاهرات و راهپیمایی اولین روز جهانی کارگر پس از انقلاب تحت تاثیر حادثه ترور آیت الله مرتضی مطهری قرار گرفته است. کیهان ۴۴ سال قبل امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت سال ۱۳۵۸  از جزئیات ترور عضو شورای انقلاب نوشته و اعلام عزای عمومی فردا توسط دولت تیتر زده است. گویا نامه گروه فرقان در نزدیکی محل ترور بدست آمده و رئیس کمیته های انقلاب  گفته است سرنخ هایی از تروریست ها بدست آمده است. داریوش فروهر هم  گفته است که مطهری پیش از رسیدن به بیمارستان شهید شد. خبر مهم دیگر اینکه بدستور امام ایران با مصر قطع رابطه کرد و ایشان علت را اطاعت بی چون و چرای دولت مصر از آمریکا و صهیونیسم را علت قطع رابطه اعلام کرده اند. اما خبری از انزلی اینکه فرماندار این شهر از قطعی شدن طرح زنانه مردانه شدن دریا خبر داده که در صفحات داخلی روزنامه به چاپ رسیده است که متن آن را در گزارش دیدبان تاریخ می خوانید؛

IMG_20230502_070703_928

رشت - خبرنگار کیهان؛ حسینخانی فرماندار بندر انزلی در گفت و گویی اعلام کرد در تایستان امسال سواحل بندر انزلی و غازیان تقسیم بندی مکانی خواهد شد و زنان و مردان میتوانند در ساعات معین در این نقاط از آب دریا استفاده کنند. وی افزود؛ زنان و مردان می توانند در ساحل دریا با یکدیگر باشند اما در مواقع شنا باید بطور جداگانه از بخشهای مخصوص استفاده کنند.

فرماندار در مورد مخالفت احتمالی مردم با این طرح گفت؛ گمان نمیکنم مردمی که با شعار الله اکبر جلو رفتند و به پیروزی رسیدند با این طرح مخالفت کنند.

IMG_20230502_070703_328

در اینحال دهها نفر از پلاژداران بندر انزلی به شدت نسبت به این طرح اعتراض کردند. یکی از پلاژداران در این مورد گفت؛ اجرای این طرح مسافران دریا را فراری خواهد داد و علاوه بر این خطر نبودن نجات غریق زن؛ جان زنان مسافر را تهدید خواهد کرد‌.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر