کد خبر: 154267
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۵۹؛

ماجرای صدور ارز برای جنبش های اسلامی خارج از کشور چه بود؟

اعلام آتش بس موقت توسط ارتش در سنندج برای جمع آوری اجساد کشته شدگان تیتر یک روزنامه ۱۲ صفحه ای بامداد امروز در روز ۱۴ اردیبهشت سال ۱۳۵۹ است. علیرضا نوبری رئیس کل بانک مرکزی هم اعلام داشته که از روز سه شنبه ۱۶ اردیبهشت اسکناسهای هزارتومانی از گردش خارج می شود. رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور هم اعلام کرده است که کنکور با تغییرات در ارتباط با انقلاب آموزشی برگزار می شود. مهندس توسلی شهردار تهران هم اعلام داشته که شهرداری تهران ۲ میلیارد ریال کسری بودجه دارد و از آخرین اخبار گروگانگیری سفارت ایران در لندن اینکه کمیته ویژه کبرا برای کنترل اوضاع سفارت ایران در لندن با شرکت ۱۵ مقام عالیرتبه و زیر نظر وزیر کشور انگلیس تشکیل شده است.

ماجرای صدور ارز برای جنبش های اسلامی خارج از کشور چه بود؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اعلام آتش بس موقت توسط ارتش در سنندج برای جمع آوری اجساد کشته شدگان تیتر یک روزنامه ۱۲ صفحه ای بامداد امروز در روز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت سال ۱۳۵۹ است. علیرضا نوبری رئیس کل بانک مرکزی هم اعلام داشته که از روز سه شنبه ۱۶ اردیبهشت اسکناسهای هزارتومانی از گردش خارج می شود. رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور هم اعلام کرده است که کنکور با تغییرات در ارتباط با انقلاب آموزشی برگزار می شود. مهندس توسلی شهردار تهران هم اعلام داشته که شهرداری تهران ۲ میلیارد ریال کسری بودجه دارد و از آخرین اخبار گروگانگیری سفارت ایران در لندن اینکه کمیته ویژه کبرا برای کنترل اوضاع سفارت ایران در لندن با شرکت ۱۵ مقام عالیرتبه و زیر نظر وزیر کشور انگلیس تشکیل شده است. امام هم در جمع فرماندهان سپاه پاسداران اعلام داشته اند که کاری بکنید که ایران در دنیا سربلند باشد. اما خبری در رابطه با تکذیب صدور ارز برای چند جنبش اسلامی خارج کشور از سوی ایران یکی از تیترهای جالب توجه این شماره روزنامه است که متن آن به شرح زیر می باشد؛

دیروز از سوی هیات اجرایی کانون اسلامی کارکنان بانک مرکزی ایران اطلاعیه ای انتشار یافت‌. در این اطلاعیه آمده است اخیرا اعلامیه ای توسط تشکیلاتی به نام انجمن کارکنان بانک مرکزی ایران منتشر شده که در آن ضمن ذکر آمار و ارقامی ادعا شده است که مبالغی به نام سازمانها و جنبش های اسلامی خارج از کشور واریز شده است. متن اطلاعیه به شرح زیر است.

IMG_20230504_071623_922

به نام خدا

اطلاعیه

اخیرا اعلامیه ای توسط تشکیلاتی به نام انجمن کارکنان بانک مرکزی ایران منتشر گردید که در آن ضمن ذکر آمار و ارقامی مدعی شده است که مبالغی ارز به نام سازمانها و جنبش های اسلامی خارج از کشور به امضای وزیر نفت به حساب مقامات مملکتی واریز شده است. ما بنا به وظیفه شرعی خود به منظور روشن شدن حقایق امور اقدام به تحقیقاتی در این زمینه نمودیم که نتایج آن جهت روشن شدن اذهان و هشیاری بیشتر همکاران و هموطنان عزیز در مقابل توطئه های اخیر ضدانقلاب به شرح زیر به اطلاع می رسد؛

۱- انجمن کارکنان بانک مرکزی ایران وجود خارجی ندارد و چیزی است که ضدانقلابیون به منظور گسترش جنگ روانی - سیاسی خود که از خارج از کشور سرچشمه می گیرد آنرا فقط در ذهن خود خلق کرده اند.

IMG_20230504_071623_935

۲- با تماسی که با مقامات مسئول بانک مرکزی ایران و وزارت نفت گرفته شد و پس از تحقیقات کامل معلوم گردید این ادعا کاملا ساختگی است.

بار دیگر توجه همه همکاران و هموطنان مبارز و انقلابی و مسلمان را به برنامه های زیرکانه و حساب شده ضدانقلاب که تمام توان خود را در خدمت گرفته تا با ایجاد جو بدبینی و تشنج در اذهان عمومی امنیت این کشور را برهم زند جلب می کنیم. بدیهی است که ما در مبارزه انقلابی خود بایستی چشم انتظار این گونه دسیسه ها و نظایر آن باشیم لیکن با هوشیاری انقلابی و مقابله منطقی آنرا خنثی نماییم.

هیات اجرایی کانون اسلامی کارکنان بانک مرکزی ایران.

لیست چه بود؟

لیستی که به نام انجمن کارکنان بانک مرکزی ایران انتشار یافته و در آن لیست نام چند انجمن مرکز اسلامی که به نام آنها ارز خارج شده است که از طرف مقامات بانک مرکزی و هیات اجرایی کانون اسلامی کارکنان بانک مرکزی ایران مورد تکذیب قرار گرفت دیشب از سوی دبیرخانه بانک مرکزی ایران در اختیار بامداد گذاشته شد به شرح زیز است؛

۱- انجمن اسلامی مونترال ۲۰۰ هزار دلار کانادا

۲- مسجد و مرکز اسلامی هامبورگ ۶ میلیون و ۲۴۰ هزار مارک

۳- کمک به آوارگان جنوب لبنان ۱۱ میلیون لیره

۴- مبلغین اسلامی مونیخ و باواریا ۳۰۵ هزار مارک

۵- مساجد و مرکز اسلامی اسکاندیناوی ۱۶ میلیون کرون سوئدی

۶- دفتر نهضتهای آزادیبخش پاریس ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار فرانک

۷- دفتر جدایی خواهان فیلیپین (پاریس) ۶ میلیون و پانصد هزار فرانک

۸- نیروی هوایی سوریک(بانک لبنان) ۲۱۷ هزار لیره

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر