کد خبر: 154491
A
روزنامه گردی #دیدبان_تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۵۸؛

دکتر غلامحسین شکوهی وزیر آموزش و پرورش: سال آینده مدرسه ملی نخواهیم داشت

سخنان امام درباره بسیج آمریکا و انگلیس برای ایجاد اختلاف در ایران در دیدار با نمایندگان حزب آزادیبخش اسلام در کشورهای عرب و اینکه در کردستان، در بلوچستان، در خوزستان به بهانه هایی می خواهند اختلاف بیندازند تیتر یک کیهان در ۴۴سال قبل چنین روزی۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ است. ابوالحسن بنی صدر هم در سخنانی گفته که برقراری فاشیسم در ایران مساوی است با انهدام جامعه. ضمنا ۱۲۰ سفیر و دیپلمات به تهران احضار شدند و مجاهدین خلق در مراسم بزرگداشت مجید شریف واقفی در دانشگاه صنعتی شریف دشمن اصلی را امپریالیسم آمریکا نامیده اند. همچنین کیهان از سند مهمی که بدستش رسیده رونمایی کرده که از طرح شاه برای انفجار کلیه تاسیسات مهم پرده برداشته و اینکه در نخستین مرحله قرار بود تاسیسات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در تهران و ۶ شهر منفجر شود.

دکتر غلامحسین شکوهی وزیر آموزش و پرورش: سال آینده مدرسه ملی نخواهیم داشت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سخنان امام درباره بسیج آمریکا و انگلیس برای ایجاد اختلاف در ایران در دیدار با نمایندگان حزب آزادیبخش اسلام در کشورهای عرب و اینکه در کردستان، در بلوچستان، در خوزستان به بهانه هایی می خواهند اختلاف بیندازند تیتر یک کیهان در ۴۴سال قبل چنین روزی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ است. ابوالحسن بنی صدر هم در سخنانی گفته که برقراری فاشیسم در ایران مساوی است با انهدام جامعه. ضمنا ۱۲۰ سفیر و دیپلمات به تهران احضار شدند و مجاهدین خلق در مراسم بزرگداشت مجید شریف واقفی در دانشگاه صنعتی شریف دشمن اصلی را امپریالیسم آمریکا نامیده اند. همچنین کیهان از سند مهمی که بدستش رسیده رونمایی کرده که از طرح شاه مخلوع برای انفجار کلیه تاسیسات مهم پرده برداشته و اینکه در نخستین مرحله قرار بود تاسیسات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در تهران و ۶ شهر منفجر شود. روزنامه را ورق می زنیم در صفحات داخلی به خبری در رابطه با کنفرانس مطبوعاتی وزیر آموزش و پرورش برخورد می کنیم که مناسب برای این شماره دیدبان تاریخ دانستیم و در ادامه ملاحظه می فرمایید؛

IMG_20230507_070819_052

وزیر آموزش و پرورش در یک مصاحبه مطبوعاتی قسمتی از برنامه های سال تحصیلی آینده این وزارتخانه را اعلام کرد. در این مصاحبه، وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که سال آینده مدرسه ملی نخواهیم داشت و همچنین هیچ دانش آموز ایرانی نباید در مدرسه بین المللی تحصیل کند.
 او در تشریح این مطلب گفت؛ از سال تحصیلی آینده کیفیت تمام مدارس کشور بالا خواهد رفت تا موضوع ملی و دولتی دیگر مطرح نباشد و به این ترتیب در سال آینده مدرسه ملی نخواهیم داشت. 

IMG_20230507_070818_629

همچنین در مورد چگونگی وضع مدارس بین المللی وزیر آموزش و پروش گفت؛ مدارس بین المللی در تمام کشورها بخاطر محصلانی دایر می شود که زبان آنها غیر از زبان آن کشور باشد و ما نیز چون در کشورمان خانواده هایی هستند که فرزندانشان برای ادامه تحصیل نیاز به مدارس با زبانهای مختلف دارند مثل فرزندان نمایندگان هیاتهای سیاسی یا بازرگانی یا صنعتی کشورهای دیگر، ناچار باید مدارس بین المللی داشته باشیم اما در این مدارس تنها فرزندان خارجیان مقیم ایران و یا فرزندان ایرانیانی که به عللی در مدارس خارجی بزبان دیگر درس خوانده اند تحصیل خواهند کرد. 
 
وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره چگونگی استفاده از معلمان مرد در مدارس دخترانه و از معلمان زن در مدارس پسرانه گفت؛ مطلوب نظر ما این است که در صورت ممکن از خانم های معلم در مدارس دخترانه و از معلمان مرد در مدارس پسرانه استفاده کنیم. همچنین تصمیم گرفته ایم از خانمها بیشتر برای تدریس در دبستانها بهره بگیریم‌.
 
وی همچنین گفت؛ از آغاز سال تحصیلی آینده تنها معلمانی به روستاها اعزام خواهند شد که آموزشهای لازم را برای بکار بردن در روستاها زیر نظر کارشناسان مختلف دیده باشند. در ضمن اینگونه معلمان بعنوان نماینده تمام گروههایی که در روستاها فعالیت دارند خواهند بود و امکانات لازم از طرف وزارتخانه ها در اختیار آنها که افرادی مومن به انقلاب و خدمتگزار هستند قرار داده خواهد شد.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر