کد خبر: 155146
A
۲۳ سال پیش چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از نگرانی وزیر کشور درباره معتاد شدن نیروهای ارتش

مرحوم هاشمی رفسنجانی ۲۳ سال پیش در چنین روزی نگرانی وزیر کشور نسبت به آلوده شدن نیروهای ارتش را روایت کرده است.

روایت هاشمی رفسنجانی از نگرانی وزیر کشور درباره معتاد شدن نیروهای ارتش

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت الله مرحوم هاشمی رفسنجانی ۲۳ سال پیش در چنین روزی نگرانی وزیر کشور نسبت به آلوده شدن نیروهای ارتش را روایت کرده است.گزارش دیده‌بان ایران، مرحوم هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۲۵ اردیبهشت سال ۱۳۷۹ نوشت:

آقای [علی‌محمد] بشارتی [مشاوررئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام] آمد. از سفر مکه و سفر قم گفت. در قم، در ملاقات با آقای [لطف‌الله] صافی‌گلپایگانی، اظهار ناراحتی او از وضع فرهنگی و ... کشور را شنیده و اینکه گفته‌اند، قدر دوران مدیریت رفسنجانی را ندانستیم و این وضع پیش‌آمد.

آقای [عبدالواحد] موسوی‌لاری، وزیر کشور آمد. از مجلس می‌آید؛ سؤال نمایندگان در مورد ناامنی در خراسان را جواب داده بود. گفت، جواب درستی نداشتیم، حق با آنها بود. مشکل را زیر سر وضع نیروی انتظامی و وضع ارتش در آنجا می‌داند و نمی‌توانسته در جواب بگوید. گفت، بخشی از نیروهای ارتشی آلوده به اعتیاد و ... شده‌اند. از مشکل با شورای نگهبان، در مورد انتخابات تهران گفت. امیدوار است‌که تأیید شود. از من، به خاطر تندی خطبه‌های جمعه گله‌ کرد و گفت، رفقایش گله‌مندند. گفتم، توجه به اصل مطلب نکرده‌اند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی در ادامه خاطرات ۲۳ سال پیش خود در چنین روزی نوشت: عصر جمعی از بسیجیان [اعضای شورای مرکزی بسیج‌ دانشجویی] دانشگاه تهران آمدند. وضع دانشگاه‌ها را گفتند و خواستند، برای مراسم سالگرد فتح خرمشهر، در اجتماع آنها شرکت‌ کنم. آشیخ حسن صانعی [رئیس بنیاد پانزده خرداد] آمد. از خطر نمایندگان منتخب تهران، برای مجلس و انقلاب گفت و لزوم چاره‌جویی.

شب آقایان [احمد] جنتی [دبیر شورای نگهبان] و دکتر [حسن] روحانی [دبیر شورای عالی امنیت ملی] و علی لاریجانی [رئیس سازمان صداوسیما]، میهمانم بودند. دربارۀ انتخابات تهران بحث شد. آقای جنتی گفت، بخشی از اعضای شورا، ضمن اینکه اشکال انتخاب تهران را قبول دارند، ابطال آن را مصلحت نمی‌دانند.

منبع:سایت دیده بان ایران 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر