کد خبر: 155552
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱ خرداد ۱۳۵۹؛

مهلت قبول اسکناسهای ده هزار ریالی با عکس شاه پایان یافت

صفحه نخست روزنامه بامداد امروز، پنجشنبه ۱ خرداد سال ۱۳۵۹ پیش روی شماست. خبرهای متنوع و گوناگونی در صفحه اول این جریده به چشم می خورد. توصیه ها و رهنمودهای امام خمینی به مدیر اطلاعات و اخبار رادیو تلویزیون یکی از این خبرهاست که فرموده اند رادیو تلویزیون باید تصفیه و متحول بشود البته نه اینکه ما می‌گوییم باید سانسور بشود ما می گوییم باید بر طبق اسلام و ملت باشد. هیات منتخب امام برای رسیدگی به عملکرد بنیاد مستضعفان هم در دو اطلاعیه جداگانه از مردم خواست که اطلاعات خود را درباره اموال این بنیاد گزارش دهند. ۲۰ قاچاقچی بین المللی در تهران اعدام شدند و آیت الله خلخالی هم برای قاچاقچیان سراسر کشور پیام فرستاد که این محاکمات با قاطعیت ادامه پیدا می کند. دکتر بهشتی دبیر کل حزب جمهوری اسلامی هم اعلام کرده است که مواضع قاطع و روشن این حزب تنظیم و منتشر می شود. رئیس جمهور بنی صدر هم بودجه جدید را علامت خطری برای موجودیت اقتصاد ما دانسته است.

 مهلت قبول اسکناسهای ده هزار ریالی با عکس شاه پایان یافت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  صفحه نخست روزنامه بامداد امروز، پنجشنبه ۱ خرداد سال ۱۳۵۹ پیش روی شماست. خبرهای متنوع و گوناگونی در صفحه اول این جریده به چشم می خورد. توصیه ها و رهنمودهای امام خمینی به مدیر اطلاعات و اخبار رادیو تلویزیون یکی از این خبرهاست که فرموده اند رادیو تلویزیون باید تصفیه و متحول بشود البته نه اینکه ما می‌گوییم باید سانسور بشود ما می گوییم باید بر طبق اسلام و ملت باشد. هیات منتخب امام برای رسیدگی به عملکرد بنیاد مستضعفان هم در دو اطلاعیه جداگانه از مردم خواست که اطلاعات خود را درباره اموال این بنیاد گزارش دهند. ۲۰ قاچاقچی بین المللی در تهران اعدام شدند و آیت الله خلخالی هم برای قاچاقچیان سراسر کشور پیام فرستاد که این محاکمات با قاطعیت ادامه پیدا می کند. دکتر بهشتی دبیر کل حزب جمهوری اسلامی هم اعلام کرده است که مواضع قاطع و روشن این حزب تنظیم و منتشر می شود. رئیس جمهور بنی صدر هم بودجه جدید را علامت خطری برای موجودیت اقتصاد ما دانسته است.

به صفحه دهم روزنامه که مربوط به اخبار اقتصادی است می رویم و خبری در رابطه با پایان یافتن مهلت قبول اسکناسهای ده هزار ریالی با عکس شاه مخلوع و اعتراض عده ای از مردم در همین رابطه، که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

IMG_20230522_084029_452

دیروز گروهی برای اعتراض به کم بودن مهلت تعویض اسکناسهای ده هزار ریالی در مقابل بانک مرکزی اجتماع کردند و چون از اجتماع خود نتیجه ای نگرفتند اجتماع خود را در مقابل نخست وزیری تشکیل دادند. اجتماع کنندگان که هر یک، یک یا دو قطعه اسکناس ده هزار ریالی در دست داشتند می گفتند فرصتی که بانک مرکزی برای تعویض اسکناس‌ها به مردم داده است بسیار کوتاه بوده و ما به علل گوناگون از جمله مسافرت به دهات، مریضی و بستری بودن در بیمارستان نتوانستیم اسکناسهای خود را برای تعویض به بانک ببریم. از جمله اجتماع کنندگان یکی از مامورین کمیته منطقه ۹ که مدعی بود من ماموریت داشتم و امکان مراجعه به بانک نبود و بیش از دو قطعه اسکناس ده هزار ریالی هم ندارم‌.

خبرنگار بامداد در این مورد با دکتر رشیدزاده معاون بانک مرکزی تماس گرفت. معاون بانک مرکزی گفت همانطور که بانک اعلام کرده مهلت تعویض اسکناس‌ها پایان یافته و به هیچ وجه تمدید نخواهد شد. وی افزود بانک مرکزی ظرف مدت ۱۵ روز مهلت که تعیین کرده بود و بوسیله وسایل ارتباط جمعی از جمله رادیو تلویزیون و مطبوعات مرتبا مردم سراسر کشور را در جریان تعویض اسکناس‌ها قرار داده و حتی گروهی مامور به کشورهای خلیج فارس و کردستان فرستاد. حال کسانی که ساعت هشت و نیم صبح در جلوی بانک مرکزی اجتماع کردند چطور نمی توانستند تا ساعت دو بعدازظهر سه شنبه به بانک ملی مراجعه کنند و پول خود را تعویض نمایند؟

IMG_20230522_084032_395

رشید زاده افزود؛ چون اجتماع کنندگان از اجتماع خود نتیجه نگرفتند به نخست وزیری رفتند و نخست وزیر هم جریان را از بانک مرکزی پرسش کرد که پاسخ داده شد. از سوی دیگر آنچه تجسس و تحقیق شد این بود که در بین اجتماع کنندگان گروهی از افراد فرقه های سیاسی بوده که همیشه مردم‌ را برای بلوا و آشوب تحریک می کنند و بهر حال هم اکنون اسکناسهای ده هزار ریالی با تصویر شاه مخلوع در دست هر کس باشد کوچکترین ارزشی نخواهد داشت.

رشیدزاده گفت، دیشب مرزهای کشور باز شد و من بعد هیچ فردی برای داشتن اسکناسهای ده هزار ریالی عکس شاه مخلوع مورد تفتیش قرار نمی گیرد. چون این اسکناسهای کاغذی بی اعتبار است. معاون بانک مرکزی اضافه کرد چون رنگهای اسکناسهای ده هزار ریالی با عکس شاه مخلوع با رنگهای اسکناسهای ده هزار ریالی رایج تقریبا یکی می باشد، بنابراین مطبوعات باید به مردم هشدار دهند که فریب شیادان را نخورند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر