کد خبر: 155689
A
خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی؛ دوم خرداد

دیدار هاشمی رفسنجانی با جمعی از متهمان قتل‌های زنجیره‌ای/ در تجمع تحکیم وحدت علیه رفسنجانی، صداسیما و قوه قضاییه شعار دادند

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی در روز دوم خرداد دیدار با برخی از متهمان قتل‌های زنجیره‌ای را روایت کرده‌‌است. همچنین در مورد تصمیم‌گیری برای حضور یا عدم حضور در مجلس نوشته‌‌است.متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

دیدار هاشمی رفسنجانی با جمعی از متهمان قتل‌های زنجیره‌ای/ در تجمع تحکیم وحدت علیه رفسنجانی، صداسیما و قوه قضاییه شعار دادند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ هاشمی‌رفسنجانی در خاطرات خود از روز دوم خرداد نوشت: آقایان [سلمان] خدادادی [نماینده ملکان] و [جهانبخش] محبی‌نیا [نماینده میاندوآب]، از نمایندگان مجلس آمدند و با اصرار زیادی، خواستار عدم انصراف بودند؛ جواب روشنی ندادم. جمعی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی آمدند. گزارشی از تأسیس مرکز تحقیقات «علم و دین» دادند و راهنمایی خواستند؛ تذکراتی دادم.

عصر، [آقایان سمیعی، مرتضی قبه اصفهانی، رشدی، صداقت، اکبر خوش‌کوشک، مجیدی و خانم فهیمه دُرّی] جمعی از متهمان قتل‌های زنجیره‌ای که اخیراً آزاد شده‌اند، آمدند. شرحی از آزار‌های شدید بازجویی دادند؛ شدیداً معترض‌اند و مسئله‌دار. آقایان [محسن] نوربخش، [اسحاق] جهانگیری و دکتر [محمدعلی] نجفی [اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی] آمدند؛ پیشنهاد داشتند که من به مجلس نروم. شب، همگی اعضای خانواده به مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، برای پیشنهاد انصراف من از نمایندگی مجلس آمدند؛ مذاکره شد.

بر اساس گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آقای [علی] آقامحمدی، [قائم‌مقام سازمان] از صداوسیما، تلفنی گفت، در اجتماع [دفتر] تحکیم وحدت در دانشگاه تهران، شعارها علیه من، آقای [احمد] جنتی، صدا و سیما و قوه قضاییه و بعضی روزنامه‌ها و ولایت داده شده و خواستار برخورد با آنها بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر