کد خبر: 155960
A
خاطرات هاشمی سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۷۷؛

روایت هاشمی رفسنجانی از تظاهرات دانشجویان در پارک لاله و برخورد نیروهای حزب الله با آنها

هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود از ۵خرداد ماه سال ٧٧ نوشت: در جلسه امروز کنگره شهدای کرمان آقایان محمدحسین رحیمیان و محمدعلی موحدی کرمانی صحبت‌های تندی علیه آقایان عطاءالله مهاجرانی و عبدالله نوری وزرای ارشاد و کشور کرده اند.

روایت هاشمی رفسنجانی از تظاهرات دانشجویان در پارک لاله و برخورد نیروهای حزب الله با آنها

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود از سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۷۷ نوشت: ... به فرودگاه رفتیم و به سوی رفسنجان پرواز کردیم، روزنامه ها را در هواپیما خواندم تظاهرات دانشجویان در پارک لاله علیه نظارت استصوابی شورای نگهبان و درگیری آنها با افراد حزب الله و مجروح شدن حدود ۲۰ نفر و انفجار نارنجک حاوی گاز اشک آور بحثها و مشاجرات زیادی برانگیخته و هنوز معلوم نشده گاز اشک آور را چه کسی به کار برده، پلیس، حزب الله یا طرف ثالث برای تفرقه بیشتر.

بعد از حوادث دوم خرداد در دانشگاه و حوادث دانشگاه اصفهان با حضور وزیر کشور، این مورد بر تشنجات اضافه شده و خبر تظاهرات وسیع طلاب در قم در مقابل این حوادث دانشگاهها مسئله مهمتری است. رسانه های داخلی و خارجی به آن به عنوان اعتراض به اهانت ها در مراسم دانشگاه تهران در حضور رئیس جمهور به مقدسات اسلام و انقلاب پرداخته اند. ماه محرم سخنرانی های تند و بیانیه های تندی صادر شده و در حقیقت اعتراض به رئیس جمهور تلقی می شود گرچه خطاب به طرفداران ایشان است. از آقای خاتمی خواسته اند که از آنها فاصله بگیرد. در اصفهان هم مراسم تند بوده اکثریت چند هزار نفری حضار با سوت و کف زدن شعار به نفع آقای خاتمی و علیه شورای نگهبان و قوه قضائیه و حزب الله کرده اند. به نفع مهندس مهدی بازرگان و دکتر محمد مصدق هم شعار داده اند...

... ضمن شام آقای کشمیری خبر داد که در جلسه امروز کنگره شهدای کرمان آقایان محمدحسین رحیمیان و محمدعلی موحدی کرمانی صحبت‌های تندی علیه آقایان عطاءالله مهاجرانی و عبدالله نوری وزرای ارشاد و کشور کرده اند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر