کد خبر: 160466
A
۲۵ پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی از ماجرای تلاش نیروهای اطلاعات برای عفو کرباسچی و نوری

هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود از مرداد ۱۳۷۷ نوشت: آقای حسام الدین آشنا و امیر طهرانی معاونان وزارت اطلاعات آمدند از خطر غلطاندن کرباسچی و نوری به صف مخالفان اظهار نگرانی کردند و گفتند اگر بناست رهبری عفو کنند بهتر است پیش از اینکه فشار زیاد شود وحالت انفعالی بگیرد اقدام شود.

روایت هاشمی از ماجرای تلاش نیروهای اطلاعات برای عفو کرباسچی و نوری

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود از شنبه ۳ مرداد ۱۳۷۷ نوشت: رسانه های خارجی روی خبر ملاقات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با آقای خاتمی تبلیغات شیطنت آمیز دارند می گویند آقای خاتمی را تحت فشار گذاشته اند که مطبوعات را محدود و جلوی تحرکات دانشجویان را بگیرد و آزادیها را محدود کند و آقای خاتمی مقاومت می کند.

آقای حسام الدین آشنا و امیر طهرانی معاونان وزارت اطلاعات آمدند از خطر غلطاندن کرباسچی و نوری به صف مخالفان اظهار نگرانی کردند و گفتند اگر بناست رهبری عفو کنند بهتر است پیش از اینکه فشار زیاد شود وحالت انفعالی بگیرد اقدام شود. گفتند وضع روحی آقای احمد آذری قمی خوب است و مذاکراتشان را با آقایان احمد منتظری و سید هادی هاشمی درباره مساله آقای منتظری توضیح دادند و گفتند آقای خاتمی اصرار دارد که آقای شهیدی مدیر کل اطلاعات اصفهان را به خواست آقای سید جلال الدین طاهری امام جمعه اصفهان عوض کنیم ولی علمای دیگر مخالفند و آقای دری نجف آبادی وزیر اطلاعات مشکل پیدا کرده است.

آقای احمد وحیدی از دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت آمد راجع به بودجه و تقویت سازمان‌ شان استمداد کرد و گزارشی از وضع نیروی قدس داد و گفت زمینه مساعدی برای حضور در یمن، سودان، گامبیا و تاجیکستان برای سازماندهی نیروهای مسلح شان بود ولی هنوز استفاده نشده است.

منبع: دیده‌بان ایران 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر