کد خبر: 177405
A
۳۲ سال پیش در چنین روزی

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست علمای قم برای دادن پول به پاکستان و آذربایجان

هاشمی رفسنجانی در ۱۰ بهمن ۱۳۷۰ درباره کمک به مسلمانان پاکستان نوشت: آقایان سیدحسن طاهری خرم‌آبادی و محمد مومن آمدند و برای بنیاد خیریه جهت خدمت به مسلمانان پاکستان استمداد کردند.

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست علمای قم برای دادن پول به پاکستان و آذربایجان

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی ۳۲ سال پیش در چنین روزی، پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۷۰ نوشت:

آقایان سیدحسن طاهری خرم‌آبادی و محمد مومن آمدند و برای بنیاد خیریه جهت خدمت به مسلمانان پاکستان استمداد کردند. 

اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمدند راجع به رسیدن به نیازهای فرهنگی جمهوری‌های مسلمان‌نشین شوروی سابق پیشنهادهایی داشتند و از موسیقی‌های صداوسیما انتقاد می‌کردند. ناهار را خوردند و بعد از ختم‌ جلسه، از من خواستند برای عادی شدن وضع آیت‌الله منتظری کمک کنم که ایشان بتواند به مرجعیت برسد؛ با تایید نظرشان گفتم مساله مربوط به رهبری است. 

عصر آقای سید عبدالکریم موسوی اردبیلی آمدند، حالشان بهتر است چند روز قبل دچار سکته خفیفی شده‌اند خواستار کمک به دانشگاه دارالعلم (مفید) شد و توصیه کرد که کمک بیشتری به جمهوری آذربایجان بکنیم. پیشنهاد کرد که اگر به قم بروم با آقای منتظری هم دیدار شود. 

آقای علی فلاحیان وزیر اطلاعات و مصطفی پور محمدی معاون اطلاعات خارجی آمدند و در مورد کانال‌های تهیه کالاهای حساس خبر دادند به آقای اکبر ترکان وزیر دفاع گفتم فورا جلسه بررسی تشکیل دهد. 

آقای غلامرضا آقازاده وزیر نفت آمد گزارش سفر به اوکراین را داد راضی است. قراردادی برای تاسیس شرکت برای احداث خط لوله گاز از ایران به اوکراین و فروش نفت و خرید گاز امضاء کرده‌اند‌.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر