کد خبر: 180739
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۱ اسفند ۱۳۵۸؛

تجاوز هواپیماها و هلی‌کوپترهای افغانی به مرز ایران

کیهان روز شنبه ۱۱ اسفند سال ۱۳۵۸ از جزئیات تقسیم اراضی در ایران با تصویب لایحه زمین در شورای انقلاب خبر داده است. در این لایحه آمده است که به کشاورزان بی زمین، کم زمین و فارغ التحصیلان و علاقمندان به کار کشاورزی زمین داده می‌شود. این روزنامه اسامی ۶۰۰ نامزد انتخابات مجلس در تهران و شهرستان‌ها را منتشر کرده و اسامی قبولشدگان کنکور نیمسال دوم دانشگاه‌ها را هم چاپ نموده است

تجاوز هواپیماها و هلی‌کوپترهای افغانی به مرز ایران

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کیهان روز شنبه ۱۱ اسفند سال ۱۳۵۸ از جزئیات تقسیم اراضی در ایران با تصویب لایحه زمین در شورای انقلاب خبر داده است. در این لایحه آمده است که به کشاورزان بی زمین، کم زمین و فارغ التحصیلان و علاقمندان به کار کشاورزی زمین داده می‌شود. این روزنامه اسامی ۶۰۰ نامزد انتخابات مجلس در تهران و شهرستان‌ها را منتشر کرده و اسامی قبولشدگان کنکور نیمسال دوم دانشگاه‌ها را هم چاپ نموده است. کیهان از جلسه پاسداران و مجاهدین خلق برای ایجاد تفاهم خبر داده و از آتش گرفتن صدها تن مواد نفتی ۱۱ واگن قطار تهران شمال، تیتر و عکس زده است. کمیته مرکزی هم به کارگران و کارمندان اخطار کرده است که اگر کسانی دست به گروگانگیری بزنند تحت تعقیب قرار می گیرند. و در آخر هم اینکه از طرف وزارت ارشاد ملی گزارش کار چهار روزنامه مهم کشور تسلیم شورای انقلاب شد.

اما خبری در صفحه اول روزنامه از تجاوز هواپیماها و هلی کوپترهای افغانی به مرز ایران منتشر شده است که سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ماست. متن خبر را در ادامه ملاحظه میفرمایید؛

IMG_20240301_082257_787

ستاد ژاندارمری جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که دو فروند میگ‌ روسی و دو فروند هلی کوپتر رنجر افغانی که به قلمرو هوایی ایران تجاوز کرده بودند با عکس العمل شدید مرزبانان ایرانی از خاک ایران رانده شدند و جریان‌ به مرزبانان افغانی طی یادداشت اعتراض آمیزی اطلاع داده شد.

سخنگوی ژاندارمری جمهوری اسلامی ایران اعلام‌ کرد که روز گذشته در ساعت ۱۲ و ۱۴ دقیقه و ۱۲ و ۴۰ دقیقه دو فروند میگ‌ روسی و یک هلی کوپتر به قلمرو هوایی ایران وارد و پس از مانوری هوایی ناپدید شدند‌. مرزبانان ژاندارمری جمهوری اسلامی که آماده هرگونه پاسخگویی بودند نیروهای خود را بسیج کردند و بیش از پیش آماده دفع هرگونه تجاوزی شدند که مجددا دو فروند هلی کوپتر شبیه هلی کوپترهای رنجر ایرانی وارد خاک ایران شدند و بر فراز پاسگاه‌های تایباد و ختایی به پرواز درآمدند که بلافاصله با عکس العمل بسیار شدید مرزبانان ژاندارمری جمهوری اسلامی روبرو شدند و خاک ایران را ترک کردند.

IMG_20240301_082257_440

سخنگوی ژاندارمری اضافه نمود که این جریان طی یک یادداشت اعتراض آمیز بلافاصله به مرزبانان افغانی تسلیم و خواسته شد که اینگونه تجاوزات تکرار نشود.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر