کد خبر: 181214
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۵۸؛

دادخواست ایران علیه اشرف پهلوی تسلیم دادگاه منهتن شد

پاسخ میناچی، صدر حاج سیدجوادی، لاهیجی و حزب سوسیالیست به افشاگریهای دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، تیتر یک امروز روزنامه کیهان روز چهارشنبه ۱۵ اسفند سال ۱۳۵۸ است. میناچی گفته است ترجمه اسناد افشا شده با اصل مطابقت ندارد. لاهیجی اعلام داشته من وکیل هیچ ژنرالی نبودم و سیدجوادی هم گفته که ملاقات من با کاردار تشریفاتی بوده است. زواره ای معاون وزیر کشور هم اعلام کرده که اداره شهرها شورایی خواهد شد و طبق مقررات جدید صادرات و واردات، سال آینده ورود کالاهای لوکس و تفننی ممنوع می‌شود

دادخواست ایران علیه اشرف پهلوی تسلیم دادگاه منهتن شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پاسخ میناچی، صدر حاج سیدجوادی، لاهیجی و حزب سوسیالیست به افشاگریهای دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، تیتر یک امروز روزنامه کیهان روز چهارشنبه ۱۵ اسفند سال ۱۳۵۸ است. میناچی گفته است ترجمه اسناد افشا شده با اصل مطابقت ندارد. لاهیجی اعلام داشته من وکیل هیچ ژنرالی نبودم و سیدجوادی هم گفته که ملاقات من با کاردار تشریفاتی بوده است. از سوی دیگر بدنبال اظهارات چریک‌های فدایی خلق درباره کردستان، مصطفی چمران آمادگی خود را برای مناظره با آنها اعلام داشته است.

زواره ای معاون وزیر کشور هم اعلام کرده که اداره شهرها شورایی خواهد شد و طبق مقررات جدید صادرات و واردات، سال آینده ورود کالاهای لوکس و تفننی ممنوع می‌شود. سیداحمد خمینی هم اعلام داشته که امام درباره انتخابات دو مرحله ای نظری نمی‌دهند. و خبر آخر هم اینکه طبق آنچه که در شورای انقلاب مطرح شده، دگرگونی وسیع در تشکیلات و مدیریت بنیاد مستضعفان رخ خواهد داد‌.

IMG_20240305_070237_690

اما دادخواست ایران علیه اشرف پهلوی به دادگاه مانهاتان، سوژه امروز "روزنامه گردی دیدبان تاریخ" است که متن خبر به شرح زیر می باشد:

نیویورک - رویترز:

ایران امروز دادخواستی را علیه اشرف پهلوی بخاطر وارد آوردن سه میلیارد دلار خسارت به مردم ایران به دادگاه تسلیم کرد. این شکایت که به دادگاه عالی مانهاتان تسلیم شد، اشرف را مشاور نزدیک و مورد اعتماد شاه خوانده است. در این شکایتنامه همچنین آمده است او یا ثروت عمومی را نابود کرد و یا آنها را به حساب‌های شخصی خود واریز نموده است. دارائیهایی که در این رابطه به آن اشاره شده ۳ میلیارد دلار بوده که اشرف از طریق بنیادهایش از آنها بهره می برده است.

در این شکایتنامه همچنین آمده است؛

دولت ایران نمی‌تواند مبالغ دزدی را بطور دقیق روشن کند اما می‌دانیم که مقادیر بسیار زیادی از آن اکنون در بانک‌های مانهاتان موجود است.

IMG_20240305_070238_097

اشرف با شاه می کوشیدند تا با استفاده از ثروت‌های عمومی به خصوص بودجه های دولتی به بیشتر ثروتمند کردن خود و خانواده شان بپردازند‌‌. در اوراق همراه دادخواست ذکر شده بود که وی اکنون در نقطه ای در مانهاتان بسر می برد اما باصطلاح مخفی است‌.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر