کد خبر: 182351
A
۵۱ سال پیش در چنین روزی؛

دلار ۶۹ ریالی بهترین عیدی برای آغاز سال ۱۳۵۱

یک اقتصاددان در سال ۱۳۵۱ پس از اینکه دلار ۶۹ ریالی برای بهترین عیدی برای مردم عنوان کرد، نوشت: نوروز ۱۳۵۱ آغاز سال پربرکتی است، پس از چند سال خشکسالی متوالی در سال جاری ایران یکی از پربرف و باران‌ترین زمستان‌های نیم قرن اخیر را پشت سر می‌گذارد.

دلار ۶۹ ریالی بهترین عیدی برای آغاز سال ۱۳۵۱

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ در حالی که ارزش دلار ‌اکنون از مرز ۶۰۰۰۰۰ ریال نیز گذر کرد، حدود ۵۲ سال پیش روزنامه اطلاعات در یکی از صفحات خود متنی را به قلم حسین پیرنیا، که از اقتصاددان‌های آن زمان و نیز معاون وزارت دارایی حکومت سابق بوده است، با تیتر «دلار ۶۹ ریال بهترین عیدی برای مردم» منتشر کرد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ در بخشی از این یادداشت که از آغاز سالی «پربرکت» مژده می‌دهد، آمده است که «در سال ۱۳۵۱ درآمد ایران از نفت و گاز به مبلغ هنگفت دو میلیارد دلار بالغ خواهد گردید. درآمد استثنایی که در دنیا در طول زمان‌های دراز کم‌تر نظر داشته و دارد. اگر این درآمد هنگفت با برنامه‌های اقتصادی حساب شده به وسیله دستگاه‌های سالم مورد استفاده قرار گیرد و به سرمایه‌گذاری‌های ثمربخش تخصیص یابد فعالیت اقتصادی و کار و کسب در سال ۱۳۵۱ رونق فوق‌العاده خواهد یافت و موسسات اقتصادی، کارخانه‌ها و بازرگانان و مغزاه‌داران و کشاورزان فروش بیش‌تر و سود زیادتر خواهند داشت و برای جوانان شغل بیش‌تر فراهم خواهد شد».

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

InShot_20240314_154849935

منبع: دیده بان ایران_پریسا مقیلان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر