کد خبر: 182762
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۵۸؛

نخستین فروند از ۶ ایرباس تحویل ایران ایر شد/قیمت این هواپیما ۳۷ میلیون تومان است

سخنان بنی صدر درباره قاطعیت عمل کردن نسبت به عدم‌ سلامت انتخابات و اینکه تا زمانی که شرایط اعمال قاطعیت فراهم نشود سازمان دادن به امور کشور میسر نیست، تیتر یک آخرین شماره ۲۰ صفحه ای روزنامه کیهان در روز سه شنبه ۲۸ اسفند سال ۱۳۵۸ است.

نخستین فروند از ۶ ایرباس تحویل ایران ایر شد/قیمت این هواپیما ۳۷ میلیون تومان است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سخنان  بنی صدر درباره قاطعیت عمل کردن نسبت به عدم‌ سلامت انتخابات و اینکه تا زمانی که شرایط اعمال قاطعیت فراهم نشود سازمان دادن به امور کشور میسر نیست، تیتر یک آخرین شماره ۲۰ صفحه ای روزنامه کیهان در روز سه شنبه ۲۸ اسفند سال ۱۳۵۸ است. کیهان نوشته که همچنین در پاسخ به اعتراض شدید آیت الله پسندیده، چگونگی برگزاری انتخابات امشب در شورای انقلاب بررسی می‌شود. آیت الله پسندیده گفته بود انتخابات خمین با تقلب، تزویر و تهدید همراه بود. کیهان همچنین اسامی کاندیداهای پیشتاز تهران‌ را منتشر کرده است و بنی صدر هم‌ بار دیگر به نظامیان‌ هشدار داده و اینکه نظامیان‌خاطی در حضور مردم مجازات خواهند شد. این روزنامه دو خبر دیگر هم‌ دارد. قطع صدور  گاز ایران‌ به شوروی بعلت اختلاف بر سر قیمت به نقل از علی اکبر معین فر وزیر نفت و مطرح شدن شکایت آمریکا علیه ایران در دادگاه لاهه از امروز.

IMG_20240318_072932_559

اما خبر تحویل نخستین فروند اتوبوس هوایی! شرکت ایرباس به ایران ایر سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ما می باشد که متن آن‌ به شرح زیر می باشد:

رویترز - پاریس:

کنسرسیوم ایرباس (اتوبوس هوایی) خاطرنشان ساخت که ایران نخستین فروند از شش اتوبوس هوایی ۲۵۰ نفره را که در زمان‌ شاه مخلوع سفارش داده شده بود برای ایران ایر تحویل گرفت. قرار است دومین فروند ماه بعد تحویل شود. چهار فروند دیگر از این هواپیماهای پهن پیکر  تا سال ۱۹۸۳ میلادی ( ۱۳۶۲ شمسی) تحویل ایران ایر خواهد شد. از اینها گذشته هیات مدیره جدید ایران ایر اختیار خرید سه اتوبوس دیگر را دارد. قرار است از روز جمعه این هفته، ایران ایر از اتوبوس هوایی در خطوط داخلی خود به آبادان، مشهد، شیراز و تبریز بهره برداری نماید.

IMG_20240318_072933_114

فراهی مدیر عامل شرکت هواپیمایی ملی هما خبر مربوط به تحویل یک فروند اتوبوس هوایی به شرکت هواپیمایی ملی ایران هما را تایید کرد. وی گفت قیمت این هواپیما ۳۷ میلیون تومان است و قبل از انقلاب اسلامی سفارش داده شده بود. ظرفیت اتوبوس هوایی ۳۰۰ نفر است و استفاده از آن موجب صرفه جویی در تعداد پروازهای کوتاه مدت می باشد‌.

کنسرسیوم صنایع اتوبوس هوایی امروز در پاریس اعلام کرد که یک فروند  اتوبوس هوایی تحویل شرکت هواپیمایی ملی ایران شده است. ایران شش فروند از این هواپیما را سفارش داده است که پنج فروند آن در آینده تحویل خواهد شد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر