کد خبر: 183278
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۵ فروردین ۱۳۵۴؛

قیمت سکه، طلا و دلار ۴۹ سال پیش/ طلا خریدار ندارد

سه شنبه ۵ فروردین سال ۱۳۵۴ است. روزنامه اطلاعات امروز، تیتر یک خود را به آخرین اخبار جنگ ویتنام اختصاص داده است. بیشتر تیترهای این صفحه روزنامه هم به اخبار خارجی اختصاص دارد. از تکذیب پناهندگی ملا مصطفی بارزانی به آمریکا و مسابقه نفس‌گیر محمدعلی کلی که بنا به گفته این روزنامه نفس میلیونها نفر را در سینه حبس کرد. همچنین بدنبال شکست کیسینجر در مذاکرات، سیاست آمریکا در خاورمیانه هم تغییر پیدا خواهد کرد و گویا ۲۴ کشور در لیست سیاه بازرگانی آمریکا قرار گرفته اند.

قیمت سکه، طلا و دلار ۴۹ سال پیش/ طلا خریدار ندارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سه شنبه ۵ فروردین سال ۱۳۵۴ است. روزنامه اطلاعات امروز، تیتر یک خود را به آخرین اخبار جنگ ویتنام اختصاص داده است. بیشتر تیترهای این صفحه روزنامه هم به اخبار خارجی اختصاص دارد. از تکذیب پناهندگی ملا مصطفی بارزانی به آمریکا و مسابقه نفس‌گیر محمدعلی کلی که بنا به گفته این روزنامه نفس میلیونها نفر را در سینه حبس کرد. همچنین بدنبال شکست کیسینجر در مذاکرات، سیاست آمریکا در خاورمیانه هم تغییر پیدا خواهد کرد و گویا ۲۴ کشور در لیست سیاه بازرگانی آمریکا قرار گرفته اند.

IMG_20240324_085828_197

اما اطلاعات، یکسری تیترهای داخلی هم دارد که می‌توان به مذاکرات هویدا با صدام حسین از فردا در بغداد، کمک بلاعوض دولت به زارعان و دامپروران و تبدیل ۷۰ بنگاه مسافربری تهران به پارکینگ و جدیدترین آمار از افزایش طلاق در شهرها اشاره نمود.

اما آخرین اخبار بازار مسکوکات و ارز در تهران را برای این شماره " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" انتخاب کرده ایم که متن آن به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240324_085827_561

معاملات ارز و طلا پس از تعطیلات نوروزی آرام شد و قیمت‌ها در مواردی کاهش یافته است.

مدیر صرافی امین گفت بازار تا فردا وضع گیجی خواهد داشت و علت هم آن است که فردا بانکها شروع به کار خواهند کرد و بانک ملی با قیمت‌هایی که در مورد ارزها خواهد داد بازار آزاد را از ابهام در خواهد آورد.

وی افزود؛ تعطیلات همچنین موجب شده، بازرگانانی که با بیروت طرف معامله هستند و اکنون در تعطیلات نوروزی به سر می برند نیز نقشی در وضع قیمت‌ها نداشته باشند. معمولا بیروت یکی از مراکز مهمی است که در تعیین قیمت ارزها در بازار نقش عمده دارد.

این صراف گفت؛ دلار کم و بیش متقاضیانی دارد قیمت فروش دلار امروز ۶۸ ریال است اما پوند و دیگر ارزها اغلب خریداری ندارند.

در روزهای پس از عید فروشندگان سکه طلا به صرافی ها فراوان شده اند ولی اغلب صرافی ها از خرید سکه خودداری می کنند.

قیمت فروش مسکوک طلا بوسیله صرافی‌ها امروز در بازار آزاد به این شرح بود؛ پهلوی ۳۳۵ تومان- نیم‌پهلوی ۱۸۵ تومان- ربع پهلوی ۸۸ تومان.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر