کد خبر: 183493
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۸ فروردین ۱۳۵۳؛

کالباس و سوسیس در تهران کمیاب شد

صفحه نخست روزنامه اطلاعات ۵۰ سال قبل امروز پنجشنبه ۸ فروردین سال ۱۳۵۳ را مشاهده می نمایید. تعیین شرایط ثبت نام دانش آموزان تیتر یک آن است که طبق این بخشنامه، ثبت نام دانش آموزان اول ابتدایی، کودکستان ها و کلاسهای راهنمایی در ادارات آموزش و پرورش صورت می گیرد.

کالباس و سوسیس در تهران کمیاب شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست روزنامه اطلاعات ۵۰ سال قبل امروز پنجشنبه ۸ فروردین سال ۱۳۵۳ را مشاهده می نمایید. تعیین شرایط ثبت نام دانش آموزان تیتر یک آن است که طبق این بخشنامه، ثبت نام دانش آموزان اول ابتدایی، کودکستان ها و کلاسهای راهنمایی در ادارات آموزش و پرورش صورت می گیرد.

مصطفی بارزانی هم به دولت عراق اخطار جنگ را داده و مصاحبه مجله تایم با محمدرضا پهلوی هم در این صفحه بازتاب یافته که وی گفته وصیت نامه سیاسی خود را نوشته ام امضاء زده و برای مردم فرستاده ام.

هاکان مربی جدید تیم ملی فوتبال هم که به ایران آمده گفته که فوتبال ایران را به اوج می رسانم و به شهرستان‌ها رفته و استعدادهای تازه این سرزمین را جستجو می کنم. تیتر مهم دیگر روزنامه به اعزام ۵۰ گروه سیار از شنبه آینده به درب منازل تهرانی هاست برای واکسیناسیون علیه بیماری‌های التور، آبله و سرخک.

IMG_20240327_082218_573

اما سوژه امروز "روزنامه گردی دیدبان تاریخ" اختصاص دارد به کمیاب شدن کالباس و سوسیس در تهران که متن خبر فوق بدین شرح می باشد؛

کمبود کالباس و سوسیس و انواع کنسروهای حاوی گوشتهای مختلف، مصرف کنندگان تهران  و فروشندگان پایتخت را در ایام نوروز با مشکل بزرگی روبرو ساخت.

علت کمیابی و نایاب شدن کالباس و سوسیس که در روزهای تعطیل عید بیشتر احساس شد رسیدن سیاه بهار گوشت و در نتیجه تقلیل کشتار گاو در تهران بود. از چندی قبل ۳ کارخانه کالباس سازی در تهران و گیلان که محصولاتشان در حدود بیست و پنج تن کالباس و سوسیس در روز بود بعلت عدم دریافت گوشت لازم تعطیل شدند و به ابن ترتیب چند مرکز مهم تولید کالباس و سوسیس که قسمت بزرگی از مصرف این نوع کالا را فراهم می کردند از کار بازماندند و تعداد زیادی از کالباس فروشی ها و مغازه های ساندویچ فروشی با کمبود این فرآورده مواجه شدند.

IMG_20240327_082218_365

هم اکنون علاوه بر گوشت گاو، گوشت خوک نیز در تهران نایاب است و اکثر فروشندگان تهران مجبورند به مشتریان خود جواب منفی بدهند.

کمیاب شدن کالباس موجب بروز اشکال در کار اغذیه فروشی‌ها شد و آنها بجای ساندویچ کالباس انواع دیگر این غذا را به مردم می دهند و ساندویچ مرغ و مربا و کره بجای ساندویچ کالباس در اینروزها رواج دارد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر