کد خبر: 175165
A
در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور؛

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید/ تصمیمات دولت برای کاهش آلودگی هوای اصفهان

جلسات کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا و همچین ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور امروز به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد و در آنها ضمن تصویب طرح جامع مدیریت دریاچه نمک، تصمیماتی برای کاهش آلودگی هوای اصفهان گرفته شد.

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید/ تصمیمات دولت برای کاهش آلودگی هوای اصفهان

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه امروز (سه‌شنبه 19 دی 1402) بر ضرورت توجه به اجرای برخی اقدامات در راستای کاهش آلودگی هوا تاکید کرد و گفت: دولت با جدیت به دنبال حل مسائل و مشکلات پیش روی توسعه حمل‌ونقل عمومی در کلانشهرهای کشور است تا از این طریق گام مهمی در جهت کاهش آلودگی هوا برداشته شود.

وی با تاکید بر لزوم اجرای برنامه‌ها و اقدامات موثر برای کاهش آلودگی هوا، تصریح کرد: آلودگی هوا با آسیب‌های جدی برای سلامت جامعه همراه است؛ از این رو، باید ضمن سرعت بخشیدن به روند اجرای برنامه های کوتاه‌مدت و زودبازده، برنامه‌های بلندمدت در این خصوص را نیز به صورت زمان‌بندی‌شده اجرایی و با تقسیم کار مشخص و با اهتمام ویژه دنبال کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین سازمان حفاظت محیط‌زیست را مکلف کرد که برنامه‌های اصلاحی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آلودگی هوا را احصا و به آنها ابلاغ کند تا با زمان‌بندی مشخص در دستور کار دستگاه‌ها قرار گیرد. 

در این جلسه که وزرای کشور، نفت، جهاد کشاورزی،‌ راه و شهرسازی،‌ نیرو، صنعت، معدن و تجارت،‌ استاندار اصفهان و رئیس سازمان هواشناسی کشور نیز حضور داشتند، علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گزارشی از وضعیت محیط‌زیست استان اصفهان و مقایسه وضعیت کیفی هوای این استان در آبان و آذر سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ارائه کرد و به تشریح اقدامات انجام‌شده و برخی موانع پیش روی مصوبات مرتبط با کاهش آلودگی هوای استان اصفهان پرداخت.

در این نشست همچنین پیشنهاداتی با اثربخشی عمده در جهت کاهش آلودگی هوای اصفهان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیماتی نیز در جهت رفع موانع پیش روی مصوبات کاهش آلودگی هوای این کلانشهر اتخاذ شد.

در جلسه ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور نیز پس از ارائه گزارش رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از اقدامات صورت‌گرفته در خصوص دستور رئیس‌جمهور پیرامون دریاچه نمک که در سفر به استان قم انجام شد،‌ طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید. 

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قرار است در سه محور جلوگیری از خشک شدن دریاچه و ایجاد کانون‌های گرد و غبار، کاهش بار آلودگی و جلوگیری از تغذیه‌گرایی تالاب و حفاظت و بهره‌برداری پایدار و همچنین جلوگیری از تخریب غیرقابل جبران و تصرف اراضی تالاب اجرایی شود.

در این نشست گزارشی نیز از شیوه‌نامه تعیین حریم اکولوژیک (بوم‌شناختی) تالاب‌ها ارائه شد و پس از بحث و بررسی، کلیات این شیوه نامه به تصویب رسید و مقرر شد اعضای ستاد ظرف یک هفته نظرات و پیشنهادات اصلاحی خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر