کد خبر: 111776
A

تکذیب اظهارات مینو محرز توسط رییس انستیتو پاستور: اولین سری واکسن‌های "پاستوکووک" تا چند روز آتی تحویل می‌شود

رییس انستیتوپاستور ایران با رد اظهارات مینو محرز مبنی بر منتفی شدن واکسن کرونای ایرانی - کوبایی و با بیان اینکه نمی‌دانیم با چه هدفی چنین اظهاراتی را مطرح می‌کنند، تاکید کرد: بانک سلول تولید این واکسن گرفته شده، مقدمات تولید انجام شده و اولین بچ تولید شده و تا چند روز آتی تحویل خواهد شد.

تکذیب اظهارات مینو محرز توسط رییس انستیتو پاستور: اولین سری واکسن‌های "پاستوکووک" تا چند روز آتی تحویل می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رییس انستیتوپاستور ایران با رد اظهارات مینو محرز مبنی بر منتفی شدن واکسن کرونای ایرانی - کوبایی و با بیان اینکه نمی‌دانیم با چه هدفی چنین اظهاراتی را مطرح می‌کنند، تاکید کرد: بانک سلول تولید این واکسن گرفته شده، مقدمات تولید انجام شده و اولین بچ تولید شده و تا چند روز آتی تحویل خواهد شد.

دکتر علیرضا بیگلری گفت: خانم دکتر محرز مسوول گفته‌های خودشان هستند. ما نمی‌دانیم چرا و با چه هدفی چنین اظهاراتی را مطرح می‌کنند. ما به صورت کاملا مشخص در زمینه تولید مشترک واکسن کرونا با کوبا، توافق‌نامه داریم، کار پیش رفته، سلول بانکی را گرفته‌ایم و کارآزمایی بالینی را انجام دادیم و مراودات دو کشور در این زمینه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه به صورت هفتگی در زمینه واکسن کرونای ایران و کوبا، با طرفین جلسات هفتگی منظم داریم، گفت: من نمیدانم چرا خانم دکتر محرز این اظهارات را مطرح می کنند و تعجب می‌کنم. این اظهارات خیلی عجیب است.

بیگلری ادامه داد: بنابراین طی قرارداد بسیار روشنی که نه تنها  در این یک واکسن، بلکه در پلتفرم واکسن‌هایی که با کوبا داریم و واکسن کرونا هم یکی از آن ها است، کار انجام شده است. از یکسال قبل کار را آغاز کردیم، جلسات‌مان به طور مرتب برگزار می شود و بانک سلول تولید این واکسن گرفته شده، مقدمات تولید انجام شده و اولین بچ تولید شده و تا چند روز آتی تحویل خواهد شد.

وی گفت: مجوز مصرف اضطراری واکسن پاستوکووک تازه صادر شده و بعد از مجوز اضطراری هم طبق قرارداد تولید داریم. در عین حال اکنون کارآزمایی بالینی هم تمام شده و تزریق ها انجام شده و امیدواریم نتایج اولیه آن تا پایان مرداد ماه قابل تحلیل باشد که البته تا اینجا کار به خوبی پیش رفته و مطمئن‌ترین کلینیکال ترایالی است که تاکنون در کشور انجام شده است.

بیگلری تاکید کرد: باز هم دلیل این اظهارات را متوجه نمی شویم. همکاری و توافق ما با کوبا توافق کوتاه مدتی برای یک واکسن نیست، بلکه گسترده‌تر است.

وی گفت: بنابراین اکنون کارازمایی بالینی واکسن پاستوکوک تمام شده است و منتظر نتایج آن هستیم. مجوز مصرف اضطراری هم که هفته پیش داده شد و بعد از آن است که ما اجازه تولید پیدا می‌کنیم.

رییس انستیتوپاستور ایران گفت: در حال حاضر هم بچ اولیه واکسن تولید شده است و تولیدات بعدی هم به مرور با نصب تجهیزات مقدار تیراژ تولید به شدت افزایش می‌یابد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر