کد خبر: 112413
A
انتقاد یک پزشک متخصص از عملکرد وزیر بهداشت در سیستان و بلوچستان؛

دکتر فراهی: وزیر بهداشت از نام شهداء و ایثارگران برای توجیه کاستی ها استفاده نکند/ عدم هماهنگی و ناکارآمدی فاجعه ای بس عظیم تر از الفاظ رکیک نمکی است

امید رضا فراهی: حتی با عنایت به اذعان وزیر محترم که تخت خالی و تجهیزات در کشور وجود دارد اما در این بخش‌ها، ارائه خدمت نمی‌شود نشان‌دهنده ضعف بیشتر ایشان حتی در حوزه توسعه پایدار است که مدتی در سازمان و بودجه مشغول به کار بودند، است

دکتر فراهی: وزیر بهداشت از نام شهداء و ایثارگران برای توجیه کاستی ها استفاده 
نکند/ عدم هماهنگی و ناکارآمدی فاجعه ای بس عظیم تر از الفاظ رکیک  نمکی است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزیر بهداشت و درمان دولت حسن روحانی که پس از استعفای سیدحسن قاضی زاده هاشمی از وزارت بهداشت و درمان، از ۱۳ دی ماه ۹۷ تا نیمه بهمن ماه همان سال را به عنوان سرپرست و پس از دریافت رای اعتماد از مجلس وقت، از ۱۵ بهمن ماه ۹۷ تاکنون وزیر بهداشت و درمان است.

در شامگاه دوشنبه که میان یک وزیر دولت و یک وکیل مجلس درگیری لفظی درگرفت و بر این اساس، نماینده اصولگرای زاهدان در نقد عملکرد وزیر بهداشت و درمان سخن گفت و وزیر بهداشت و درمان نیز که ید طولایی در این دست جار و جنجال کلامی دارد، آنچه در چنته داشت، آشکار ساخت.

نمکی آنچه درباره کمبودها و کاستی ها در این استان رسانه ای شده را «سیاه نمایی» و ناشی از اقدامات «معاندان نظام» خواند که پیش از این هم به دفعات شاهد چنین ادبیاتی از او بودیم. مواردی متعدد که چند مورد در همین حدود ۲۰ روزه گذشته در تیرماه ۱۴۰۰ اتفاق افتاده و به عنوان نمونه تنها سه، چهار روز پیش از این درگیری لفظی روی آنتن زنده تلویزیون با نماینده زاهدان، در واکنش به انتشار ویدیویی که بیماران بستری شده در بخش مراقبت های ویژه یکی از بیمارستان های کشور را به دلیل قطعی برق در حال احتضار نشان می داد، کذب خواند.

در خصوص وضعیت سیستان و بلوچستان با دکتر امید رضا فراهی، پزشک متخصص و بومی که با وضعیت سیستان و بلوچستان آشناست؛ گفت و گو کرده ایم؛ 

امید رضا فراهی پزشک متخصص در گفت و گو با دیده بان ایران به تشریح وضعیت درمانی سیستان و یلوچستان پرداخت و گفت: آقای نمکی وزیر بهداشت شنبه، ۱۹ تیر مدعی شده بود، در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان ۵۰۰ تا ۶۰۰ تخت خالی موجود است. حال آنکه اظهارات وزیر بهداشت با واقعیت انطباق ندارد؛ موج جمعیتی که در هفته جاری به دلیل کمبود امکانات مجبور  شدند  ماندن در خانه را بر بستری شدن در داخل راهروها و حیاط بیمارستان ها ترجیح دهند خود گواه تبلیغاتی بودن حرف های وزیر بهداشت است. احتمال دارد بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی که کلنگ احداث آن را به زمین زده اند، جزو تخت های بیمارستانی لحاظ کرده اند، وگرنه این آمار با واقعیت هایی که مردم جنوب استان می بینند زمین تا آسمان تفاوت دارد. وی خاطر نشان کرد: در جنوب استان فقط یک متخصص عفونی فعالیت دارد.

این پزشک متخصص در ادامه خاطر نشان کرد: استان سیستان و بلوچستان مدتهاست در وضعیت قرمز و بحرانی کرونا قرار دارد. در این استان با جمعیتی حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر، روزانه دو هزار نفر به کووید۱۹ مبتلا می‌شوند و ۳۰ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری فوت می‌کنند. طبق گفته مسئولان محلی این استان ۹۰ درصد بیماران کرونایی به نوع جهش یافته دلتا مبتلا شده اند.

این فعال اجتماعی خاطر نشان کرد: حتی با عنایت به اذعان وزیر محترم که تخت خالی و تجهیزات در کشور وجود دارد اما در این بخش‌ها،  ارائه خدمت نمی‌شود نشان‌دهنده ضعف بیشتر ایشان حتی در حوزه توسعه پایدار است که مدتی در سازمان و بودجه مشغول به کار بودند، است

زیرا زمانی نیروی انسانی متخصص و کافی نباشد هزینه کردن در حوزه تجهیزات و بنا نشان دهنده توسعه و ارائه خدمت نیست بلکه نشان دهنده عدم هماهنگی درون سازمانی وزارتخانه است که خود فاجعه ای بس عظیم تر از الفاظ رکیک آقای نمکی است.

امید رضا فراهی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره صحبت وزیر بهداشت از جبهه و ایثارگری گفت:

  آقای نمکی به جای  بهره برداری از نام شهداء، ایثارگران و خانواده های آنان که بیشتر کاربرد تبلیغاتی و توجیه کردن کاستی ها دارد همراهان خود را برای رسیدگی به مناطق محرم مامور کنند. 

فرزند شهید فراهی خاطر نشان کرد: بهره برداری از نام و اعتبار شهدا برای اهداف  سیاسی و برخورد با منتقدان خیانت است. خانواده شهداء به هیچ وجه راضی نیست در جریان درگیری های سیاسی از نام آنها بهره برداری سیاسی شود.

این پزشک متخصص در ادامه با اشاره به نارضاریتی خانواده شهدا از بهره برداری ها صورت گرفته در اظهار نظر های وزیر بهداشت خاطر نشان کرد:

 به نمایندگی پزشکان فرزند شهید، به مسئولانی که زین پس برای پوشاندن کارهای ضعیف اجرایی و سیاسی خود از مفهوم با ارزش ایثارگری و خون شهیدان بهره برداری کنند، خانواده های شهدا و ایثارگران دیگر اجازه اینگونه بهره برداری ها را نخواهند داد.

این فعال سیاسی و اجتماعی با اشاره به محرومیت های استان سیستان و بلوچستان در حوزه درمان گفت: پس از بروز این همه گیری بر همگان کاستی ها و نا کارآمدی های حوزه سیستان و بلوچستان محرز شد. اکنون هم ارباب جراید و هم مسئولان به خوبی می دانند این استان دچار مشکلات عدیده ای است پس لازم است برای رفع محرویت های درمانی این استان اقدامات جهادی صورت گیرد امیدواریم وزیر بهداشت و اطرافیان ایشان به جای لابی با نمایندگان مجلس برای ماندن در پشت میز به همکاران ماموریت بدهند کاستی های مراکز درمانی را برطرف کنند نه اینکه دلسوزان و خانواده های داغدیده را متهم به «سیاه نمایی» و «تخریب» نمایند یا اینکه از طریق بازی با کلمات و ایجاد جو رسانه ای؛ مسئله رسیدگی به فریاد محرومیت مردم و نمایندگان این استان را به مسائل شخصی و جناحی پیوند بزنند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر