کد خبر: 145576
A

مدیر کل منابع انسانی معاونت توسعه وزارت بهداشت: وزارت بهداشت با کمبود شدید نیرو مواجه است

آمارها نشان می‌دهد که حدود ۱۰۰ هزار کمبود نیروی پرستار در سراسر کشور وجود دارد و شنیده‌ها حاکی از این است که سازمان امور استخدامی و برنامه و بودجه عزم جدی برای جذب نیرو در وزارت بهداشت نشان نداده است.

 مدیر کل منابع انسانی معاونت توسعه وزارت بهداشت: وزارت بهداشت با کمبود شدید نیرو مواجه است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آمارها نشان می‌دهد که حدود ۱۰۰ هزار کمبود نیروی پرستار در سراسر کشور وجود دارد و شنیده‌ها حاکی از این است که سازمان امور استخدامی و برنامه و بودجه عزم جدی برای جذب نیرو در وزارت بهداشت نشان نداده است.

مرادی مدیر کل منابع انسانی معاونت توسعه وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر پروژه‌های جدید در دست احداث و راه اندازی است به طوری که ۱۰هزار و ۷۰۰ تخت، ۸۵۰ واحد بهداشتی و ۱۳۸۰ پایگاه اورژانس در حال راه اندازی است که با آغاز فعالیت این پروژه‌ها دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی آسان‌تر خواهد شد.

وزارت بهداشت با کمبود شدید نیرو مواجه است

به گفته وی در حال حاضر وزارت بهداشت به ۲۳ هزار نیرو، ۱۰ هزار نیروی بهداشت، ۲۳ هزار پرستار و ۷ هزار نفر برای پایگاه‌های اورژانس احتیاج دارد.

مدیر کل منابع انسانی معاونت توسعه وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر بدون تامین نیرو، امکان راه اندازی پروژه‌های بهداشتی و درمانی وجود ندارد و این موضوع سبب شده تا دسترسی مردم به خدمات به دلیل عدم راه اندازی و نبود پروژه‌ها کاهش پیدا کند.

او افزود: درخواست ما از سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی این است که مجوز جذب ۶۰ هزار نفر برای ارتقای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم را هرچه سریع‌تر صادر و ردیف اعتباری آن توسط برنامه و بودجه تامین شود.

او گفت: برنامه‌های وزارت بهداشت بدین صورت است که اولویت جذب نیرو با مناطق محروم و کم برخوردار است. در حال حاضر درصد نسبت تخت به پرستار پایین است و همین موضوع باعث بروز مشکلات در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌شود و خدمت رسانی به بیماران و مراجعه کنندگان را دچار اختلال خواهد کرد.

پیش‌تر عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران گفته بود: در صورت تصویب و اعطای مجوز جذب تمام همکاران مانند شرکتی، ۸۹ روزه که در سیستم بوده همگی در طرح ساماندهی کارکنان خواهند بود.

او افزود: با تصویب برای درخواست مجوز جذب توسط سازمان امور استخدامی بین ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر از پرستاران از طریق آزمون استخدامی مشغول به‌کار خواهند شد. در حال حاضر کشور حدود ۸۰ هزار پرستار نیاز به جذب دارد.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر