کد خبر: 150798
A

کاهش ۵۰ درصدی نرخ رشد جمعیت طی ۵ سال

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران: نرخ رشد جمعیت طی پنج سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است. در سال ۱۴۲۹ از هر سه ایرانی یک نفر سالمند خواهد شد. نرخ باروری کلی یعنی تعداد فرزندان زنده‌ای که یک زن در سنین باروری به دنیا می‌آورد از سال ۹۵ که ۲.۱ بوده به ۱.۵ در سال ۹۹ رسیده است که از سطح جانشینی کمتر است که به معنای این است که دچار رشد منفی جمعیت خواهیم شد و در سال ۱۴۲۹ ایران جزو کشورهای سالخورده خواهد شد.

کاهش ۵۰ درصدی نرخ رشد جمعیت طی ۵ سال

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ عبدالرضا پازوکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران صبح امروز در نشست خبری "جشنواره سرزمین جوان من" در سالن همایش‌های رازی اظهار کرد: جوانی جمعیت یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه شود چرا که مقام معظم رهبری زنگ خطر کاهش جمعیت را برای همه مردم و مسئولین به صدا درآوردند. دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این راستا می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد و در این ایام فعالیت‌هایی در قرارگاه جوانی جمعیت داشته است.

وی افزود: از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به راه‌اندازی جشنواره ملی هنری ادبی سرزمین جوان من اشاره کرد که همزمان با هفته ملی جمعیت برگزار می‌شود.

سید محمد طباطبایی؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه اظهار کرد: در سال 95 نرخ رشد جمعیت 1.2 بود اما در سال 1400 با کاهش 50 درصدی به 0.6 رسیده است که بی‌سابقه است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر