کد خبر: 153790
A

مقام وزارت بهداشت: ۳۰ درصد سقط‌های غیرقانونی توسط کادر درمان انجام می‌شود

سلیمان حیدری مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با بیان این که کمتر از ۳۰ درصد سقط جنین‌های غیرقانونی توسط شاغلین حرف پزشکی انجام می‌شود، گفت: اگر پزشک اقدام به سقط غیرقانونی کند، پروانه‌اش باطل می‌شود.

مقام وزارت بهداشت: ۳۰ درصد سقط‌های غیرقانونی توسط کادر درمان انجام می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با بیان این که کمتر از ۳۰ درصد سقط جنین‌های غیرقانونی توسط شاغلین حرف پزشکی انجام می‌شود، گفت: اگر پزشک اقدام به سقط غیرقانونی کند، پروانه‌اش باطل می‌شود.

سلیمان حیدری درباره برخورد با انجام سزارین‌های تقویمی در بیمارستان‌ها اظهار کرد:‌ یکی از مواردی که در دستور کار قرار داده‌ایم، احصای آمار بیمارستان‌هایی است که آمار بالای سزارین‌ها را در تاریخ‌ های رُند مثل 1402/02/02 داشته‌اند. در صورتی که آمار سزارین بیمارستان‌ها خارج از حد انتظار باشد برخورد متناسب با تخلفات آنها انجام می‌شود.

وی گفت:‌ تعداد سزارین در هر مرکز آمار مشخصی دارد و در صورتی که یک مرکز در یک روز خاص تعداد بسیار زیادی زایمان سزارین نسبت به زمان‌های مشخص قبلی خود داشته باشد، با آن مرکز برخورد خواهد شد.

مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت درباره رسیدگی به پرونده‌های سقط جنین غیرقانونی بیان کرد:‌ سقط‌های غیرقانونی معمولاً مخفیانه انجام می‌شود و احصای آمار دقیق این سقط‌ها دشوار است اما به طور کلی بررسی‌ها نشان می‌دهد که کمتر از 30 درصد سقط‌های غیرقانونی توسط شاغلین حرف پزشکی انجام می‌شود و عمده آنها با دارو یا خارج از مراکز درمانی انجام می‌شود. درباره سقط خارج از مراکز درمانی، برای وزارت بهداشت امکان ورود وجود ندارد اما در زمینه سقط جنین در مراکز درمانی،‌ نظارت‌ بر مراکز برای جلوگیری از سقط جنین انجام می‌شود.

حیدری درباره نحوه برخورد با سقط جنین غیرقانونی تصریح کرد:‌ در قرارگاه نظارت بر سلامت وزارت بهداشت به این تخلفات رسیدگی می‌شود و تعدادی پرونده مربوط به سقط جنین احصا شده که این پرونده‌ها به مراجع قضایی ارسال شده است. در صورتی که پزشک یا درمانگری، سقط جنین غیرقانونی انجام دهد، پروانه‌اش باطل می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر