کد خبر: 155169
A

مسمومیت ویروسی ۳۳۳ نفر در شهر بدره ایلام

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص مسمومیت ویروسی گفت: شواهد علمی و معاینات بیماران نشان می‌دهد که این بیماری، از دسته بیماریهای ویروسی می‌باشد که معمولاً در فصل بهار و اوایل پاییز به صورت اپیدمی اتفاق می‌افتد.

مسمومیت ویروسی ۳۳۳ نفر در شهر بدره ایلام

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از مسمومیت ویروسی تعداد ۳۳۳ نفر از شهروندان در شهر بدره و مراجعه آنان به مراکز درمانی خبر داد.

 «جاسم محمدی» رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، اظهار کرد: این بیماران با علائم دل‌درد، اسهال، استفراغ و شکم درد به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه نموده‌ و توسط همکاران ما اقدامات درمانی به موقع برای آنان انجام شده که این بیماران یا ترخیص شده و یا در حال طی کردن مراحل درمان هستند.

وی افزود: از دو شب پیش به طور ناگهانی حدود ۷۰ نفر از شهروندان در این شهرستان با علائم اسهال و استفراغ به اورژانس مراجعه نمودند که این آمار تا رقم ۳۳۳ نفر افزایش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: شواهد علمی و معاینات بیماران نشان می‌دهد که این بیماری، از دسته بیماریهای ویروسی می‌باشد که معمولاً در فصل بهار و اوایل پاییز به صورت اپیدمی اتفاق می‌افتد.

 وی تصریح کرد: طبق آمارهای وزارت بهداشت در طول سال بالغ بر ۴ هزار اپیدمی مربوط به بیماری‌های ویروسی متفرقه در کشور اتفاق می‌افتد و گاهی اوقات در مناطقی به طور ناگهانی آمارهای مربوط به این اپیدمی‌ها افزایش پیدا می‌کند.

محمدی ادامه داد: خوشبختانه آمار مراجعان و بیماران در این منطقه در حال فروکش کردن است و همکاران ما در حوزه بهداشت ضمن انجام تمهیدات لازم؛ نیازهای دارویی مربوط به این بیماری را فراهم کرده‌اند و امیدواریم این اپیدمی به تدریج در شهرستان بدره فروکش کند و شاهد سلامت شهروندان عزیز باشیم.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر