کد خبر: 103748
A

هاشمی طبا: حمایت نظامیان با سازمان، تشکیلات، امکانات و نیروهای خود از یک کاندیدا مسئله ساز است

مصطفی هاشمی‌طبا درباره کاندیداتوری سردار«سعید محمد» برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ گفت: نباید یک قوای نظامی با سازمان، تشکیلات، امکانات و نیروهای خود از یک کاندیدا حمایت کند.

هاشمی طبا: حمایت  نظامیان با سازمان، تشکیلات، امکانات و نیروهای خود از یک کاندیدا مسئله ساز است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سید مصطفی هاشمی‌طبا سیاستمدار و مدیر ارشد دولت‌های مختلف پس انقلاب در واکنش به استعفا سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء به منظور ورود به انتخابات، گفت: من از ایشان شناخت ندارم، اما سوال این است مگر در گذشته آقای رضایی که سپاهی بود، کاندیدا نمی‌شد؟ همینطور آقای شمخانی که در زمانی که وزیر دفاع بود کاندیدا شد. البته من اطلاعی ندارم که دراین رابطه قوانین به چه صورت است، اما اگر ممنوعیت مقرراتی و آئین نامه ای ندارد، خب مشکلی ندارد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که «حتی اگر منع قانونی نباشد، وصیت امام(ره) و توصیه رهبری این است که ورود نکنند» اظهار داشت: این یک بحث دیگر است و در اینجا خلط مبحث صورت می‌گیرد. امام و رهبری فرمودند که ارتشی‌ها و سپاهی‌ها در سیاست دخالت نکنند و وارد گروه‌ها و دسته‌ها نشوند. به نظر من اگر آقای محمد عضو حزب موتلفه یا حزب کارگزاران می شد و آن ها ایشان را کاندیدا می‌کردند، این وارد سیاست شدن بود چون وارد یک گروه و دسته سیاسی شده است ولی ایشان همانطور که آقای شمخانی و رضایی کاندیدا شدند، کاندیدا شده است و به نظر من مشکلی ندارد.

واکنش هاشمی‌طبا به کاندیداتوری سردار محمد

وی افزود: مساله کاندیدا شدن یک فرد نظامی در انتخابات با اینکه مثلا یک قوای نظامی با سازمان، تشکیلات، امکانات و نیروهای خود از یک کاندیدا حمایت کند متفاوت است و منظور امام(ره)و رهبری این مورد دوم است که به صورت سازمانی به نفع یک جناح و گروه وارد نشوند. 

هاشمی طبا در در ادامه اظهار داشت: نگرانی اینجا است که مثلا آقای احمدی‌نژاد که وارد انتخابات شد، برخی از ایشان به صورت تلویحی حمایت می‌کردند؛ اکنون هم ممکن است که چنین شبهه‌ای باشد اما نمی‌شود گفت که هر شبهه‌ای قطعی است و این شبهات به راحتی قابل اثبات هم نیست.

وی در پایان گفت: اگر کاندیدا شدن فرد نظامی منع قانونی ندارد، افراد می‌توانند کاندیدا شوند اما بحث کاندیدا شدن یک فرد در انتخابات با اینکه افراد نظامی وارد احزاب، گروه‌ها و جناح‌ها شوند یا اینکه به صورت سازمانی از یک فرد حمایت کنند کاملا جداست و فرمایش حضرت امام ناظر بر همین مساله دومی بود که عرض کردم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر