کد خبر: 104282
A

درخواست سران جمهوری خواه و دموکرات از بایدن در راستای مخالفت با برجام

دو نماینده مجلس سنای آمریکا از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات با امضای نامه‌ای از دولت «جو بایدن»، رئیس‌‌جمهور آمریکا خواسته‌اند به آنچه به گفته آنها «توافق گسترده‌تر» است با ایران دست پیدا کنند.   این نامه که عملاً به معنای مخالفت با بازگشت دولت آمریکا به توافق اصلی «برجام» است توسط «باب منندز»، عضو ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس سنا و «لیندسی گراهام»، عضو ارشد جمهوری‌خواه در این مجلس تدوین شده است.

درخواست سران جمهوری خواه و دموکرات از بایدن در راستای مخالفت با برجام
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دو نماینده مجلس سنای آمریکا از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات با امضای نامه‌ای از دولت «جو بایدن»، رئیس‌‌جمهور آمریکا خواسته‌اند به آنچه به گفته آنها «توافق گسترده‌تر» است با ایران دست پیدا کنند.
 
  این نامه که عملاً به معنای مخالفت با بازگشت دولت آمریکا به توافق اصلی «برجام» است توسط «باب منندز»، عضو ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس سنا و «لیندسی گراهام»، عضو ارشد جمهوری‌خواه در این مجلس تدوین شده است.
 
نامه این 2 سناتور آمریکایی مورد توجه «کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل»، معروف به لابی صهیونیستی «آیپک» قرار گرفته که از حامیان خود در مجلس مذکور خواسته آن را امضا کرده و از آن حمایت کنند. آیپک یکی از بزرگترین گروه‌های لابی در آمریکا است که سالانه میلیون‌ها دلار خرج سرمایه‌گذاری برای نفوذ در سیاست‌های دولت و کنگره آمریکا می‌کند.
 
نامه سناتورها هم‌ارز با نامه فراحزبی دیگری است که در دیگر شاخه قانونگذاری کنگره آمریکا یعنی مجلس نمایندگان تدوین شده و از حمایت ده‌ها قانونگذار برخوردار شده است. آن نامه که از حمایت 140 نماینده در مجلس نمایندگان برخوردار شده نیز دولت بایدن را به «توافق گسترده‌‌تری» که در آن به برنامه‌ موشکی و فعالیت‌های ایران نیز پرداخته شده ترغیب می‌کند.

 

در پیش‌نویس نامه دو نماینده سنا که نسخه‌ای از آن به رویت وبگاه «میدل‌ایست‌آی» رسیده چنین آمده است: «با نگاهی به آینده ما قویاً بر این باوریم که شما باید با هماهنگی با متحدانمان در شورای امنیت ملی و منطقه از تمامی نیروی دیپلماتیک و اقتصادی‌مان برای رسیدن به توافقی با ایران استفاده کنید که ضمن جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح‌های هسته‌ای فعالیت‌های آن کشور در سراسر منطقه خاورمیانه و در زمینه برنامه موشکی را به طرز چشمگیری محدود می‌کند.»


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر