کد خبر: 104402
A

روحانی: بیانات رهبری بهانه را از اعضای برجام گرفته است/ برای رفع تحریم‌ها یک دقیقه را هم از دست نخواهیم داد

رئیس جمهور با تاکید براین که بیانات رهبر انقلاب بهانه را از کشورهای ۱+۵ گرفته است، گفت: بالاترین مقام کشور ما با لحن و بیان صریحی گفتند اگر شما به تعهدات به طور واقعی و جدی برگردید ما هم به همه تعهدات بازمی‌گردیم.

روحانی:
بیانات رهبری بهانه را از اعضای برجام گرفته است/ برای رفع تحریم‌ها یک دقیقه را هم از دست نخواهیم داد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه در اولین جلسه هیات دولت در سال ۱۴۰۰ گفت: برای این که تحریم ظالمانه از روی سر ما برداشته شود یک دقیقه را هم از دست نخواهیم داد. معتقدیم که اگر طرف مقابل یعنی کشورهای ۱+۵ تصمیم بگیرند و به میدان بیایند و حاضر شوند به همه تعهدات خود عمل کنند، همانطور که چند بار رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که اگر آنها دست از تحریم بردارند و برای ما روشن شود این کار واقعی است، ما هم به همه تعهدات برجامی بازمی‌گردیم.

رئیس جمهور ادامه داد: به نظر من این کلام و نکته بسیار مهمی است. یعنی ما به دنیا می‌گوییم به خاطر سه سال ظلمی که به ما شد هنوز حاضریم که اگر تعهد کامل از طرف شما ببینیم به تمام تعهدات برگردیم. فعلا قصد مطرح کردن مساله خسارت‌ها را هم نداریم که در این سه سال چقدر به ما آسیب زده شده است که سرجای خود مسوولان کشور آن را دنبال خواهند کرد. بنابراین کلام واضح و روشن است.

وی با تاکید بر این که بیانات رهبر انقلاب بهانه را از کشورهای مذاکره‌کننده گرفته است که بگویند «ما ممکن است به تعهداتمان عمل کنیم اما شما عمل نکنید»، گفت: بالاترین مقام کشور ما با یک لحن و بیان بسیار صریحی گفتند اگر شما به تعهدات به طور واقعی و جدی برگردید ما هم به همه تعهدات برمی‌گردیم، حتی ایشان یک مورد را هم استثنا نکردند. بنابراین معیار بین ما و شما برجام است. شما به کل برجام عمل کنید ما هم به کل برجام عمل می‌کنیم. این هدف اول ما در این چهار ماه است که دنبال خواهیم کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر