کد خبر: 106236
A

ناگفته های از تلاش های واعظی و کارگزاران برای ناکارآمد جلوه دادن اصلاح طلبان در مجلسِ قبل/ محمود واعظی از همان ابتدا توهم داشت

مهرداد محمدی دبیر فراکسیون امید مجلس دهم : دولت درست پس از گرفتن رای از مردم و اصلاح طلبان با نادیده گرفتن زحمات اصلاح طلبان و نقش بی بدیل آنان در این پیروزی به دنبال عبور از اصلاح طلبان و تشکیل ضلع سوم افتاد و در تمام دوره ی مجلس دهم با همین توهم تشکیل جریان سوم به تضعیف فراکسیون امید پرداخت.

ناگفته های از تلاش های واعظی و کارگزاران برای ناکارآمد جلوه دادن اصلاح طلبان در مجلسِ قبل/ محمود واعظی از همان ابتدا توهم داشت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در برنامه ی ناگفته های مجلس دهم که در کلاب هاوس جریانی در راه است برگزار شد، مهرداد محمدی دبیر فراکسیون امید مجلس دهم با اشاره به دلایل تضعیف فراکسیون امید نوشت: در همان اولین جلسه ای که تشکیل دادیم و آقای واعظی هم شرکت کرده بود متوجه توهم ایشان شدیم. او معتقد بود که پیروز انتخابات یک مثلث بوده که قاعده اش دولت و یک ضلعش اصولگرایان میانه وضلع دیگرش اصلاح طلبان میانه بوده اند.

مهرداد محمدی در ادامه افزود: دولت درست پس از گرفتن رای از مردم و اصلاح طلبان با نادیده گرفتن زحمات اصلاح طلبان و نقش بی بدیل آنان در این پیروزی به دنبال عبور از اصلاح طلبان و تشکیل ضلع سوم افتاد و در تمام دوره ی مجلس دهم با همین توهم تشکیل جریان سوم به تضعیف فراکسیون امید پرداخت.

محمدی در ادامه گفت: برخی چهره های ارشد حزب کارگزاران و در دولت به طور مشخص آقایان بیژن زنگنه، عباس آخوندی و محمود واعظی همه ی تلاش خود را برای پیروزی لاریجانی و کنار زدن عارف به کار بردند و این مربوط به همان روزهای حتی قبل از تشکیل مجلس دهم است. یعنی درست فردای پیروزی، بدون توجه به رای بالای مردم تهران به محمدرضا عارف رفتند پشت لاریجانی و تمام تلاش خود را برای حذف عارف به کار بردند.

محمدی با انتقاد از عملیات روانی برخی احزاب اصلاح طلب علیه فراکسیون مذکور گفت: درست پس از موفقیت در حذف عارف از ریاست مجلس و ضربه هایی که به او زدند، فورا در روزنامه ی سازندگی برچسب سکوت به فراکسیون امید زدند و تا آخر همین کار را ادامه دادند. یعنی خودشان نیروهایشان را به اصلاح طلبان تحمیل کردند، بعد با همان نیروهای تحمیلی یک فراکسیون به نام مستقلان ولایی راه انداختند که اصلاح طلبان اکثریت نباشند و بعد هم به عارف گفتند چرا با وجود داشتن اکثریت کاری نمی کنی؟

در ادامه ی این برنامه احمد مازنی نماینده ی اصلاح طلب مجلس دهم با اشاره به جلسه ی جمعی از نمایندگان فراکسیون امید با روحانی اظهار داشت: آقای روحانی در همان جلسه صراحتا گفت ما با هم هیچ ائتلافی نداشته ایم. اصلا مگر در ایران حزب داریم که با هم ائتلاف کنند؟ ما و شما در گفتمانمان اشتراکاتی داشتیم که شما به خاطر آن اشتراکات از من حمایت کردید.

حسن رسولی عضو شورای علی سیاستگذاری اصلاح طلبان با بیان نکاتی از انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 اظهار داشت:  ما شاهد یک دو قطبی در جریان سیاست ورزی هستیم، یکی اخلاق مدارانه و دیگری غیراخلاقی. آقای عارف به اذعان همگان از دسته ی سیاست ورزان اخلاق مدار است که در اوج گرفتاری اصلاح طلبان در سال های پس از 88، مدیریت شورای عالی سیاست گذ اری اصلاح طلبان را بر عهده گرفت و اصلاح طلبان را نظم و سازمان داد و با همان مدیریت در سه پروژه ی مهم مثل انتخابات 94 مجلس ، ریاست جمهوری 96 و شورای شهر پنجم اصلاح طلبان پیروزی قاطع به دست آوردند. اما پس از این پیروزی ها شروع به تخریب عارف کردند. اما آنهایی که عضو این مجموعه ها بودند و نیروهایی را تحمیل کردند و بعد نیروهایشان در مجلس کار دیگری کردند، امروز به جای اینکه پاسخ گوی عملکردشان باشند در اقدامی غیراخلاقی مدعی شده اند. 

رسولی اعلام آمادگی کرد در شب های بعد پشت پرده های تصمیمات 88 و 92 را با مردم در میان بگذارد تا مردم بدانند اگر کسی سکوت می کند با هدف وحدت اصلاح طلبان و با اخلاق مداری رفتار می کند به این معنا نیست که حرفی برای گفتن ندارد، بلکه حرف های بسیار زیادی برای گفتن داریم که کاملا آماده ی بیان آنها هستیم.

سپس عبدالرحیم کرکه‌آبادی،عضو بنیاد امید ایرانیان به بحث پیرامون رویدادهای منجر به انتخابات پرداخت و گفت: 

یک اشتباه تاکتیکی توسط اصلاح طلبان در سال ۹۲  منجر به بروز زیانهای استراتژیک در سال‌های بعد شد.مجاب کردن دکتر عارف در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲ برای کنار کشیدن از رقابت در برابر روحانی،منجر به از دست دادن دولت و مجلس توسط اصلاح طلبان شد.

 دولت روحانی نه تنها به وظیفه خود در مشارکت دادن اصلاح طلبان در اداره کشور عمل نکرد بلکه در انسجام فراکسیون امید برای گرفتن کرسی ریاست مجلس اختلال ایجاد کرد و از اثربخشی این فراکسیون کاست.

وی افزود: دوستان دولت روحانی در میان اصلاح طلبان بجای اینکه دولت را به سپاس داری لطف اصلاح طلبان تحریض کنند تقصیر همه ضعف های دولت و مجلس را به بهانه های واهی به  گردن فراکسیون امید و شخص دکتر عارف انداختند.

وی خاطر نشان کرد: اکنون آنانی که آقای خاتمی را تحت فشار گذاشتند تا دکتر عارف را مجاب به کنار کشیدن از رقابت کند باید پاسخگوی عمل خود باشند که اگر از نظر آنها:

الف- دولت آقای روحانی موفق بوده است.پس باید تمام قد در کنار دولت بایستند و از عملکرد او دفاع کنند.

ب- اگر دولت آقای روحانی ناموفق بوده است.توضیح دهند چرا فشار آورده اند دکتر عارف که معاون اولی دولت دوم اصلاحات را با درخشان ترین عملکرد دولت‌های بعد از انقلاب بعهده داشته به نفع رقیب  کنار بکشد.

رندی عده ای و کم حافظه گی جمعی نباید باعث شود اصلاح طلبان بخصوص دکتر عارف هم چوب را بخورند و هم پیاز را.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر