کد خبر: 109936
A

جلیلی: FATF هیچ فایده ای برای کشور ندارد

جلیلی از نامزدهای ریاست جمهوری گفت: با قاطعیت می گویم که امضای کنوانسیون ها برای کشور فایده ندارد.

جلیلی: FATF هیچ فایده ای برای کشور ندارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سعید جلیلی از نامزدهای ریاست جمهوری درباره  برنامه هایش برای رفع مشکلات بروکراسی و پیچیدگی های اداری برای مردم گفت: 

من در روز اول انتخاب آقای روحانی در جلسه ای به او گفتم باید ماشین دولت را راه بیاندازد، زیرا کندی در ماشین دولت شما را به مقصد نمی رساند.

ما باید سازوکارها را فعال کنیم، البته دو رویکرد اداره روزمره کشور یا رویکرد جهش وجود دارد. اگر برای دستگاه های مختلف مأموریت و دستورالعمل تعریف شود، آن دستگاه فعال می شود. مثلا اگر برای دستگاهی تعریف شود که چند میلیون شغل باید درست کند آن دستگاه خود را موظف می داند که به مأموریت خود بپردازد.

به ضرس قاطع اعلام می کنم امکان تعامل سازنده با جهان وجود دارد ولی این ها نمی توانند. ما با عراق ۱۲ میلیارد دلار تعاملات تجاری داریم. ۱۰ میلیارد دلار که مربوط به بخش خصوصی است در حال انجام است، دو میلیارد دلار که مربوط به بخش دولتی است که نمی توانند آن ها آن را انجام دهند. من در جلسه ای با اتحادیه ها داشتم که آن ها اعلام کردند مشکلی برای روابط اقتصادی با سایر کشورها نداریم اگر دولت بگذارد. من با قاطعیت عرض می کنم امضای کنوانسیون های بین المللی هیچ فایده ای برای کشور ندارد و حاضرم در این زمینه مناظره کنم. FATA می گوید اگر این لایحه را امضا کنید او گام های بعدی را برای شما تعریف می کند. برجام سند طلبکاری ملت است نه بدهکاری. ما هزینه های برجام را داده ایم و الان باید طلبکار باشیم.

رئیس جمهور باید به مسائل داخلی و خارجی مسلط باشد،من از پایین ترین سطح وارد سیستم شده ام و می دانم دستور رئیس جمهور وقتی به پایین می رسد چه سرنوشتی پیدا می کند. من می دانم اگر هماهنگی نباشد چه اتفاقی می افتد.

سیاست خارجی در چهار سال آینده باید اقتصاد محور باشد و در صادرات کشور نقش داشته باشد والا یک بهانه هم برای کار نکردن کافی است. هیچ بهانه ای نه این بهانه که فلان کنوانسیون چه بود و یا اینکه چه کسی رئیس جمهور آمریکا می شود نباید مانع پیشرفت کشور شود. در داخل هم کسی نباید مانع پیشرفت کارها شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر