کد خبر: 110095
A

عضو جبهه اصلاحات: اگر حزب کارگزاران در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند این حزب را اخراج می‌کنیم

علی صوفی: ازنظر نهاد اجماع ساز مسئله شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسیده و ما در اطلاعیه‌ای اعلام کرده‌ایم که هیچ نامزدی در انتخابات نداریم و احتمال آن‌که نظر اعضا تغییر کند، کم است بنابراین فکر نمی کنم کسی در انتخابات شرکت کند

عضو جبهه اصلاحات:  اگر حزب کارگزاران در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند این حزب را اخراج می‌کنیم

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛علی صوفی دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات  می‌گوید: حزب کارگزاران از اعضای جبهه اصلاحات خواسته است تا در آخرین فرصت باقی‌مانده تا انتخابات بار دیگر جمع‌بندی نهایی اعضاء موردبررسی قرارگرفته و درنهایت احتمال حمایت از یکی از نامزدهای اصلاح‌طلب ارزیابی شود.

صوفی بابیان آنکه جبهه اصلاحات همچنان در موضع نداشتن نامزد در انتخابات قرار دارد گفت: کارگزاران نظرسنجی‌هایی در ۱۲ استان انجام داده و تمایل دارد نتایج آن را به اطلاع جبهه اصلاحات برساند؛ این فعال اصلاح‌طلب ادامه داد: این نظرسنجی‌ها بدون هماهنگی با جبهه اصلاحات و با ابتکار حزب کارگزاران انجام‌شده و نهاد اجماع ساز مصوبه‌ای درباره انجام این نظرسنجی نداشته است.

صوفی ادامه داد: ازنظر نهاد اجماع ساز مسئله شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسیده و ما در اطلاعیه‌ای اعلام کرده‌ایم که هیچ نامزدی در انتخابات نداریم و احتمال آن‌که نظر اعضا تغییر کند، کم است اما به‌هرحال در سیاست همه‌چیز امکان‌پذیر است.

وزیر دولت اصلاحات با تشریح وضعیت نامزدهای این جناح در انتخابات گفت: هیچ‌کدام از دو فرد تائید صلاحیت شده در انتخابات برنامه خود را به نهاد اجماع ساز در مدت‌زمان تعیین‌شده ارائه نداده‌اند؛ ما ۹ نامزد در انتخابات داشتیم که آن‌ها از فیلتر شورای نگهبان رد نشدند بر این اساس مصوبه به ما اجازه نمی دهد سراغ گزینه جدید برویم.

صوفی افزود با توجه به آن‌که در کم‌تر از چند روز دیگر انتخابات انجام می‌شود ازنظر عملی امکان آن وجود ندارد که نامزد جدید معرفی شود؛ البته حزب کارگزاران امشب قرار است همه تلاش خود را بکند تا اطلاعیه موردعلاقه‌اش را از نهاد اجماع ساز به دست بیاورد.

وی با اشاره به سخنان مرعشی درباره همتی گفت: اخیراً شنیده‌ام که آقای مرعشی در یک جلسه اینترنتی گفته‌اند که همتی نامزد پنهان جبهه اصلاحات است؛ واقعیت آن است که آقای همتی نامزد مرعشی است نه اصلاح‌طلبان! به خاطر دارم در جلسه‌ای با آقای مرعشی؛ ایشان به من می‌گفت همتی نامزد خوبی برای اصلاح‌طلبان است؛ اما حزب کارگزاران محسن هاشمی؛ جهانگیری و ظریف را به نهاد اجماع ساز معرفی کرد؛ مرعشی اگر آن زمان نظر مثبتی به همتی داشت چرا نام او را در هیچ‌کدام از جلسات به‌صورت رسمی و علنی اعلام نکرد.

عضو جبهه اصلاحات با بیان آنکه حاضر نیستیم تجربه مجلس یازدهم تکرار شود گفت: در آن روزها برخی اصلاح‌طلبان زیر توافقات شورای سیاست‌گذاری زده و در انتخابات حاضر شدند؛ این بار اجازه چنین تخلفی را به هیچ‌کدام از اعضاء نمی‌دهیم.

حزب کارگزاران اگر بدون مصوبه و اطلاعیه نهاد اجماع ساز از یکی از نامزدهای انتخابات حمایت کند؛ آن‌ها را از جبهه اصلاحات اخراج می‌کنیم؛ زیرا خلاف تشکیلاتی در این سطح غیرقابل‌تحمل است. صوفی افزود در حال حاضر مهر علیزاده عضو حزبی محسوب می‌شود که دبیر کل آن‌من هستم؛ اما به خودم اجازه ندادم بدون هماهنگی با نهاد اجماع ساز از هم‌حزبی خودم در انتخابات حمایت کنم.

صوفی به مشرق گفت:  مهر علیزاده بدون هماهنگی با حزب پیشرو اصلاحات در انتخابات ثبت‌نام کرده است؛ البته ایشان چند ماه قبل از انتخابات در جلسه ای به ما گفته بود که ممکن است نامزد انتخابات شود، اما حزب نامزد شدن ایشان را تصویب نکرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر