کد خبر: 110270
A

محمود میر لوحی: ما می‌گوییم انتخابات مهندسی شده، اما آنها می‌گویند اسمش پزشکی است

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: ما می گوییم انتخابات مهندسی اما آنها می گویند که نه اسمش پزشکی است؛ مهندسی مگر شاخ و دم دارد همین را مهندسی می گویند.

محمود میر لوحی: ما می‌گوییم انتخابات مهندسی شده، اما آنها می‌گویند اسمش پزشکی است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «محمود میرلوحی»، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، در رابطه با اظهارات تندی که اخیرا برخی خطاب به اصلاح طلبان مطرح می کنند، گفت: براساس قرائن و شواهد گذشته می توان آینده پیش رو را ترسیم کرد، جریان مقابل در سال 84 ریاست سه قوه را عهده دار بود مجلس و دولت و قوه قضائیه و صداوسیما همگی باهم بودند، دیدیم که چه کردند. در سال۱۴۰۰ همان را تکرار می کنند وقتی همه‌ی قوا یک دست شوند نتیجه اش همان می شود. شورای نگهبان اگر دنبال یک دست شدن قوا نبود هزینه های سنگین روی دست کشور، انقلاب و قانون اساسی نمی گذاشت و چنین رد صلاحیت هایی را شاهد نبودیم، کسی که دموکراسی بداند و حقوق رقبایش را به رسمیت بشناسد چنین کاری نمی کند، کسانی این روش را در پیش می‌گیرند که حاضر نیستند حقوق اساسی مردم و رقبایشان را بپذیرند و می گویند، همه آنچه که هست باید در اختیار ما باشد. 

او ادامه داد: خودشان را مطلق اسلام و مطلق قانون اساسی و ولایت فقیه و همه چیز می دانند و می گویند ما هستیم و هر کس غیر از ما فاقد صلاحیت، فاقد مشروعیت و فاقد توان کارآمدی هستند، در دولت اول احمدی نژاد شاهد بودیم که چه رفتاری با رسانه ها، جوانان و دانشجویان و احزاب کردند، دیدید که احزاب را چطور یکی پس از دیگری منحل کردند. البته در دولت دهم مقداری بهم ریختند و با خودشان درگیر شدند در هر صورت غیر از این عمل نمی کنند اگر غیر از این بخواهند عمل کنند چه دلیلی دارد که  اینقدر هزینه تحمیل کنند، فکر می کنید فردا روزی که بر سر کار بیایند می گویند زنده باد بانوان، زنده باد جوانان و اقوام، زنده باد دموکراسی و قانون آزادی اطلاعات، زنده باد آزادی اعتراضات و اجرای اصل 27، زنده باد قانون مطبوعات و زنده باد استقلال دادگاه رسیدگی به جرایم سیاسی، ما که سابقه چنین چیزی را مشاهده نکردیم. 

میرلوحی بیان کرد: البته با وجود فضای مجازی و امکاناتی که در کشور است واقعیت ها را نمی توانند پنهان کنند. افکار عمومی اینها را عقب می زند، اینها خیز خود را برای محدود کردن فضای مجازی برداشته اند چه کسی کلاب هاوس را فیلتر کرد؟ اینکه وزیر مربوطه اعلام کرد که خلاف قانون است دولت مصوبه گذاشت، چه کسی بدون مجوز و مصوبه این کار را کرد، اینکه نه مصوبه مجلس را داشته و نه شورای مرتبط با فضای مجازی را، قاضی حکم دهنده تلگرام هم با وجود آنکه در پشت میله های زندان است اما فیلتر تلگرام به قوت خودش باقی است. در واقع نمی توانند مانع انتقال اطلاعات شوند، فقط می توانند هزینه استفاده از آن را بالا ببرند و مردم را وادار به پرداخت هزینه های اضافی کنند.

 

او در خصوص صحبت های حیدر مصلحی گفت: آقای مصلحی  شاید در این جلسات متوجه شده است که می خواهند مزدش را ندهند و به همین دلیل اعلام کرد که اینکار را من کردم چرا مزد من را نمی پردازید؟! شبیه همان اتفاقات سال 92 را در این دوره از انتخابات شاهد هستیم حالا تفاوتش این است که در این دوره دیگر، وزارت اطلاعات این کار را به این شکل نکرد و وزیر اطلاعات دیگر آقای مصلحی نیست. ما می گوییم انتخابات مهندسی اما آنها می گویند که نه اسمش پزشکی است؛ مهندسی مگر شاخ و دم دارد همین را مهندسی می گویند.

 

او گفت: وزیر اطلاعات باید بداند از مجلس رای گرفته و اینجا ذیل این قوا است و در موضوع انتخابات، حق دخالت ندارد. قانون به او گفته که تو باید با بی طرف عمل کنی، اینکه وزیری به شورای نگهبان می رود و صحبت می کند و آنها را قانع می کند و الان هم تقاضا دارد تا مزدش را بدهند در کجای قانون امده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر