کد خبر: 110994
A

عراقچی: به اندازه کافی درمورد بعضی مسائل باقی مانده مذاکره شده؛ زمان تصمیم گیری طرف‌های مقابل فرا رسیده

عراقچی، مذاکره کننده ارشد ایران در وین با اشاره به مذاکرات وین با ۴+۱، گفت: یک سری مسائل باقی مانده که مذاکره درباره آنها به اندازه کافی صورت گرفته و زمان تصمیم گیری کشورها فرا رسیده است.

عراقچی: به اندازه کافی درمورد بعضی مسائل باقی مانده مذاکره شده؛ زمان تصمیم گیری طرف‌های مقابل فرا رسیده

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ عراقچی اشاره به نشست امروز (یکشنبه 6 تیرماه) خود با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: فرصت مجددی پیدا شد تا در کمیسیون امنیت ملی حضور پیدا کنم و درباره آخرین وضعیت مذاکرات وین، مباحث مطرح در تهران، نظرات و پیشنهادات با نمایندگان کمیسیون صحبت کنم.

جلسات با نمایندگان به پدید آمدن تفاهم و اجماع ملی کمک می‌کند

مذاکره کننده  ارشد کشورمان در وین در ادامه یادآور شد: تعامل بسیار خوبی امروز صورت گرفت البته این مراودات از قبل هم وجود داشت و با نمایندگان تبادل نظر داشتیم. امروز هم برخی از نمایندگان پیشنهادات خوبی مطرح کردند، بعضا سوالتی داشتند که پاسخ داده شد. این جلسات به پدید آمدن تفاهم و اجماع ملی کمک می‌کند.

عراقچی در ادامه پیرامون نتایج مذاکرات وین، اظهار کرد: تاکنون 6 دور مذاکرات با 4+1 انجام گرفته است و تقریبا به مراحل پایانی نزدیک شدیم، یک سری مسائل باقی مانده که مذاکره درباره آنها به اندازه کافی صورت گرفته است و زمان تصمیم گیری کشورها فرا رسیده است.

ایران تصمیم سخت خود را گرفته است/ طرف‌های مقابل برای احیا مجدد برجام به جمع بندی برسند

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران قبلا تصمیمات سخت خود را گرفته است؛ زمانی که ایالات متحده آمریکا از برجام خارج شد و ایران تصمیم گرفت در برجام بماند، تصمیم بزرگ و سخت ایران بود که منجر به حفظ برجام تا الان شده است. در حال حاضر نوبت طرف‌های مقابل است و با توجه به مذاکراتی که داشتیم باید تصمیم بگیرند و در مورد احیا مجدد برجام به جمع بندی برسند تا توافق حاصل شود.

مذاکره کننده ارشد کشورمان در وین در پایان تاکید کرد: زمان تصمیم‌گیری برای همه طرف‌های برجام است و کشورهای مقابل باید تصمیمات سخت خود را بگیرند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر