کد خبر: 114411
A

ارگان رسانه ای جبهه پایداری: عباس عراقچی را برکنار کنید او ۱۰۰ حق هسته ای را از جمهوری اسلامی گرفته است

ارگان رسانه ای جبهه پایداری به معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات به شدت حمله کرده و خواستار برکناری او شده است.

 ارگان رسانه ای جبهه پایداری: عباس عراقچی را برکنار کنید او ۱۰۰ حق هسته ای را از جمهوری اسلامی گرفته است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ارگان رسانه ای جبهه پایداری به معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات به شدت حمله کرده و از حجت الاسلام ابراهیم رئیسی؛ خواسته تا او را از معاونت وزارت خارجه و مسئولیت در مذاکرات هسته ای برکنار کند. 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛.در مقاله منتشر شده این ارگان بر «ضرورت برکناری فوری عباس عراقچی در  دولت سیزدهم تاکید و در بخش دیگری که بیش از هر چیز به کیفرخواست با عناوین اتهامی مشخص شباهت دارد؛ مذاکره کننده ارشد ایران وین به عنوان مسبب اصلی اوضاع نابسامان وزارت خارجه معرفی و بر پنهان شدن او پشت محمد جواد ظریف تاکید شده است. 

همچنین اتهام هایی مانند سلب شدن  ۱۰۰حق هسته ای ایران با نفوذ عباس عراقچی از جمله موارد مطرح است.

 

در این یادداشت؛ مقاله نویس رجانیوز نوشته است؛ شرطی کردن اقتصاد ایران، عدم توجه لازم به ظرفیت‌های اقتصادی در آمریکای لاتین و غرب آسیا، مغفول ماندن استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی اقتصادی، گره زدن سرنوشت کشور به مذاکرات هسته‌ای، انعقاد توافق نامتوازن و سلب بیش از 100 حق هسته‌ای تنها بخشی از انتقادات وارد شده به وزارت خارجه دولت تدبیر و امید است.

نقدهای وارده به وزارت خارجه جواد ظریف در دولت حسن روحانی نه‌تنها مورد توجه قرار نگرفت بلکه طی 8 سال آن‌چه که تعجب تحلیل‌گران و کارشناسان را برانگیخت اصرار دولت بر تکرار اشتباهات گذشته و اعتماد به آمریکا بود. 

حفظ وضع موجود و گزیده شدن از یک سوراخ برای بارهای متوالی، بازیگری چون جواد ظریف داشت اما در این بین نباید نقش مهره‌های کلیدی چون عباس عراقچی را نادیده گرفت.

کارشناسان، افکار عمومی و مردم فراموش نمی‌کنند که عراقچی چگونه زمینه‌ی‌ سلب 100 حق هسته‌ای از ایران، سبک‌شماری تحریم‌های آمریکا و فراهم کردنِ مقدماتِ خروج بدون هزینه این کشور از برجام، حضور به عنوان نماینده ایران در جلسات کمیسیون مشترک برجام و صدور بیانیه علیه ایران، عدم اجرای خطوط قرمز رهبر انقلاب، عدم اجرای قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و خوش و خرم نشان دادن مذاکرات وین را فراهم آورده است.

اگرچه نوک پیکان انتقادات این روزها به سمت ظریف است، اما در لطمه‌های جبران ناپذیر وارد شده به کشور، نقش عباس عراقچی اگر بیشتر از ظریف نباشد کم‌تر نیست. از همین رو کم‌ترین انتظار از  رئیسی و وزیر خارجه معرفی شده توسط ایشان آن است که در اولین فرصت ممکن عباس عراقچی به عنوان یکی از اصلی‌ترین مسببین شرایط موجود را از معاونت سیاسی وزارت خارجه برکنار کنند تا امید به اصلاح در وزارت خارجه مجدداً برانگیخته شود./ دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر