کد خبر: 125677
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

شهیندخت مولاوردی: قرار نبود برنامه به صورت مناظره باشد به ما دروغ گفتند/ عوامل برنامه جهان آراء فقط یک ربع به ما وقت پاسخگویی دادند

شهیندخت مولاوردی درباره این‌سوال که چرا برنامه را ترک‌ کردید به سایت دیده بان ایران می‌گوید: اگر برنامه را ببینید من و خانم شجاعی داریم با مجری برنامه ( آقای ثابتی) بحث می‌کنیم که تلفن را قطع کند و حتی ما صبوری کردیم این خانم صحبت کردند که من گفتم دیگر کافی است اجازه بدهید ما حرف بزنیم؛ مجری برنامه گفتند هنوز ده دقیقه نشده است. بعد از خروج ما این خانم‌نیم ساعت صحبت می‌کند.

شهیندخت مولاوردی: قرار نبود برنامه به صورت مناظره باشد به ما دروغ گفتند/ عوامل برنامه جهان آراء فقط یک ربع به ما وقت پاسخگویی دادند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شهیندخت مولاوردی، معاون سابق امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری ایران در دولت یازدهم و دستیار سابق رئیس‌جمهور ایران در امور حقوق شهروندی در دولت دوازدهم در گفتگو با سایت دیده بان ایران در خصوص این‌سوال که چرا در برنامه جهان آرا شزکت کردید می‌گوید: با توجه پخش برنامه‌ی که در هفته‌ی گذشته در برنامه جهان آرا داشتیم با عنوان چهار دهه سیاست گذاری در حوزه‌ی زنان با هدف آسیب شناسی مدیریت زنان» در این برنامه اتهامات متعددی به ما ( دوره خانم ابتکار،زهرا شجاعی، و دوره سازندگی ) و  بیشتر به بنده وارد شد. ما تصمیم‌گرفتیم  واکنش نشان بدهیم  و بیانیه‌ی مشترکی صادر کردیم و ضمن این بیانیه از رییس صدا وسیما در خواست کردیم دستور هماهنگی‌های لازم را بدهد برای حضور ما در آن برنامه(جهان آرا) برای پاسخ و دفاع از اتهامات وارده و ضمن اینکه حق پیگیری قضایی را برای خودمان محفوظ میداریم. تصمیم بر این شد یک درخواست رسمی برای حضور در این‌برنامه برای رئیس صداو سیما( جبلی  ) با امضاء سه نفر فرستاده شود و این مکاتبه صورت گرفت.

روز بعد درخواست رسمی از برنامه جهان آرا با ما تماس گرفتند. دعوتی در کار نبود. به در خواست خودمان به این برنامه رفتیم. قانون به ما این حق را داده است که ما فرصت دفاع از خود را داشته باشیم و این تریبون در اختیار ما قرار بگیرد.  زمانی که تماس گرفتند گفتند فقط یکی از خانم‌ها می‌توانند در برنامه حضور داشته باشند ما خواستیم که حداقل دو نفر در این برنامه شرکت کنیم بهانه‌ی می آوردند که دکور برنامه طوری است که نمی‌شود صندلی اضافه کرد.نهایتا قرار براین شد من و خانم شجاعی در این برنامه شرکت کنیم.

مولاوردی در ادامه افزود: نیم ساعت قبل از برنامه در شبکه افق حضور داشتیم با تهیه کننده برنامه (  یاوری) صحبت کردیم و روال برنامه را سوال پرسیدیم که چگونه است و قرار ما بر این بود که برنامه باید زنده باشد و قالب مناظره نداشته باشد زیرا فرصت اندکی که در اختیار ما بود به مناظره اختصاص پیدا می‌کرد ما خیلی از مباحث را نمی‌توانستیم مطرح بکنیم.ضمن اینکه  اتهامات زده شده بود و ما باید از خودمان دفاع می‌کردیم.

حتی من از اقای یاوری سوال کردم  آیا مهمان تلفنی در برنامه حضور دارد که گفتند به برنامه بستگی دارد اگر اقتضا کند بله داریم .ولی به هیچ وجه نگفتند در این برنامه مهمان تلفنی دارند.

اگر می‌گفتند این خانم مهمان تلفنی هستند مطمئنن ما وارد استودیو نمی‌شدیم( صداقت به خرج ندادند و نگفتند که این خانم هم مهمان تلفنی هستند)

این کنشگر سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد:  زمانی که قرار است مهمان تلفنی در برنامه‌ی باشد با مهمان چند ساعت قبل تماس گرقته می‌شود  و برنامه ریزی های گفتگو صورت میگیرد. پس نتیجه می‌گیریم این تماس هماهنگ شده و برنامه ریزی قبلی بوده .

ما قرار بود در خصوص اتهاماتی که به ما وارد شده پاسخگو باشیم ولی همان خانمی که به ما اتهام زده بود را دوباره دعوت کردند تا دوباره اتهاماتش را وارد کند و جالب است با خانم دیگری که اصلا مشخص نیست چه شخصی است زیرا فقط نوشته بودند (حاجی حسینی )بدون نام کوچک و عنوان شغلی و سمتی که دارند و یا داشته اند کاملا مجهول هویت ایشان هم اتهامات جدیدی را بر من وارد کردندو این دو خانم ۴۵ دقیقه صحبت کردن و قرار بود برنامه ساعت ۱۱ الی ۱۱:۱۵ تمام شود . ما را در مقابل عمل انجام شده قرار دادند.

دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان، مسئول کمیته حقوقی ائتلاف اسلامی زنان در خصوص این‌سوال که چرا برنامه را ترک‌کردید می‌گوید: اگر برنامه را ببینید من و خانم شجاعی داریم با مجری برنامه ( آقای ثابتی) بحث می‌کنیم که تلفن را قطع کند

و حتی ما صبوری کردیم  این خانم صحبت کردند که من گفتم دیگر کافی است اجازه بدهید ما حرف بزنیم؛ مجری برنامه گفتند هنوز ده دقیقه نشده است. بعد از خروج ما این خانم‌نیم ساعت صحبت می‌کند.

ما چند دقیقه‌ی صبوری کردیم  که شاید تلفن قطع شود و ما ادامه صحبت‌های خود رو مطرح کنیم .ولی زمانی که از قطع تلفن‌نا امید شدیم در ان لحظه تصمیم گرفتیم که صحنه را ترک کنیم .ماندن ما در آنجا بلافایده بود زیرا اتهامات جدید بر ما میزدند و چند ثانیه آخر به ما می‌گفتند جمع بندی خود را داشته باشید برنامه رو به پایان است. ما در چند دقیقه چه دفاعی از خود میتوانستیم داشته باشیم .در ضمن ما گفته بودیم‌مناظره نمی‌کینم. اتهاماتی زده شده بود و قرار بود به ما فرصت بدهند تا  از خود دفاع کنیم . اصلا حرفه‌ی نبود  که زمان مجددی برای اتهام زنی به آن خانم بدهند. 

منبع: سایت دیده بان ایران- هانیه احمدی

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر