کد خبر: 130252
A

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با فرمانده سپاه قم: برای گسترش اسلام از فضای مجازی استفاده کنید/ سپاه با کمک صدا و سیما، مراکز حوزوی و دانشگاهی به اوضاع فرهنگی قم سامان دهد

آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید با فرمانده سپاه استان قم، دیدار و ازاوضاع فرهنگی قم گلایه و خواستار اصلاح امور شد.

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با فرمانده سپاه قم: برای گسترش اسلام از فضای مجازی استفاده کنید/ سپاه با کمک صدا و سیما، مراکز حوزوی و دانشگاهی به اوضاع فرهنگی قم  سامان دهد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید با فرمانده سپاه استان قم، دیدار و ازاوضاع فرهنگی قم گلایه و خواستار اصلاح امور شد.

بنابر گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از حوزه نیوز در ادامه دیار خود با سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه استان قم، خاطر نشان کرد: 

مسائل فرهنگی در شرایط فعلی دارای اهمیت زیادی است و اگر اقدام مؤثری نشود در آینده بدتر هم خواهد شد. مسئله فضای مجازی، حجاب، مواد مخدر و دیگر مسائل فرهنگی باید با برنامه ریزی کامل بررسی و اصلاح گردد.

این مرجع تقلید  با اشاره بر اهمیت تعلیم و تبلیغ اسلام تاکید کردند: بایستی از تمام ابزارها و وسایل، خصوصا از وسایل رسانه‌ای و ارتباطی استفاده کرد تا از طریق فضای مجازی اسلام را گسترش داد.

 آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: سپاه با کمک صدا و سیما، مراکز حوزوی و دانشگاهی به اوضاع فرهنگی استان سامان دهد.

در ابتدای این دیدار نیز سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه استان قم ضمن ارائه گزارشی از اقدامات قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی که دبیری آن را برعهده دارد،سپاه قم را در برطرف کردن مشکلات فرهنگی استان قم دغدغه‌مند خواند.

دبیر قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی قم ضمن تشریح فعالیت‌های انجام شده گفت: ۷۵ مرکز با نام خانه سبز با کمک طلاب سازمان تبلیغات در محلات قم به منظور مشاوره به خانواده ها در حوزه‌های تربیتی، اخلاقی، ازدواج و اختلافات زناشوئی تشکیل شده است که از بین این مراکز چهار مرکز جزو مراکز اصلی ما هستند که به مشکلاتی حاد خانواده‌ها مشاوره و راهنمایی می‌دهد.

وی افزود: همچنین برای مقابله با معضل اعتیاد در ۲۰ محله خانه اعتماد ایجاد شده است که در آنها کارگاه‌های ترک اعتیاد و مشاوره‌ها فردی و جمعی برای رهایی از معضل اعتیاد ارائه می‌شود و در کنار این اقدام, یک کمپ ۱۰۰ نفره ترک اعتیاد احداث شده است که در حال توسعه فضا و ظرفیت آن به ۵۰۰نفر هستیم. که در آن علاوه بر ترک افراد معتاد به روش های تربیتی اسلامی به آنها در مدت ۳ تا ۶ ماه حرفه و فعالیتی آموزش داده می‌شود که در همین مدت حضور در کمپ هم برای خود و خانواده‌های عزیزشان درآمدزایی مختصری دارند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر