کد خبر: 138205
A

نماینده ولی فقیه در شیراز: امام زمان، نائب دارد و هر کس غیر از این مسیر را برود اشتباه می کند/اهل علم بودن و اصطلاحات یاد گرفتن خوب است به شرطی که پشت سر ولی امر باشید/ اگر خلاف رضای ولی امر رفتار کنیم اعمالمان ضایع می شود

لطف الله دژکام: حجت در زمان ما امام زمان است، چگونه بفهمیم امام زمان از کار ما راضی است؟ امام زمان نائب دارد و هر کس غیر از این مسیر را برود اشتباه می کند. اهل علم بودن و اصطلاحات یاد گرفتن خوب است به شرطی که پشت سر ولی امر باشید چرا که اگر خلاف رضای ولی امر رفتار کنیم اعمالمان ضایع می شود. برخی روز قیامت را یادشان می رود که باید در پیشگاه امام زمان جواب دهند.

نماینده ولی فقیه در شیراز: امام زمان، نائب دارد و هر کس غیر از این مسیر را برود اشتباه می کند/اهل علم بودن و اصطلاحات یاد گرفتن خوب است به شرطی که پشت سر ولی امر باشید/  اگر خلاف رضای ولی امر رفتار کنیم اعمالمان ضایع می شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های‌ امروز نماز جمعه ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: حجت در زمان ما امام زمان است، چگونه بفهمیم امام زمان از کار ما راضی است؟ امام زمان نائب دارد و هر کس غیر از این مسیر را برود اشتباه می کند. 

خطیب جمعه شیراز افزود: اهل علم بودن و اصطلاحات یاد گرفتن خوب است به شرطی که پشت سر ولی امر باشید چرا که اگر خلاف رضای ولی امر رفتار کنیم اعمالمان ضایع می شود. برخی روز قیامت را یادشان می رود که باید در پیشگاه امام زمان جواب دهند.

آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز با اشاره به هفته دولت افزود: هفته دولت از یک سو یادآور شهادت دو چهره تابناک انقلاب اسلامی مرحوم شهید رجایی و باهنر است، رئیس جمهور و نخست وزیر مردمی و انقلابی کشور ما که بیش از ۴۰ سال جامعه دینی ما در داغ فراق آنها می‌سوزد به روح مطهر این دو شهید و همه شهدای سربلند درود می فرستیم.

وی اظهار داشت: از سوی دیگری هفته دولت، فرصتی است برای بررسی و بازنگری و توضیح و تبیین خدمات دولت‌هایی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی مشغول فعالیت می‌شوند؛ تنها در همین یکی دو ماه اخیر دو نفر از معاونین محترم دولت به شیراز آمده‌اند که نشانه رویکرد مردمی دولت آیت الله رئیسی است و از این جهت از هیات دولت تشکر می‌کنیم.

امام جمعه شیراز ضمن تقدیر از خدمات و زحمات دولت بیان نمود: بنده اگر بخواهم زبان توقعات مردم باشم ، ممکن است توقعات زیاد باشد اما اگر بنا باشد ما کار را بدون برنامه دنبال کنیم طبیعتا یعنی هر روز توقعی مطرح می‌شود؛ دولت یک نگاهش باید به مطالبات مردم باشد و یک نگاه به برنامه راهبردی که بتواند به صورت منطقی و علمی و دانش بنیان به نیازهای اساسی کشور پاسخ دهد.

آیت الله دژکام افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید داشته اند که حرکت دولت برنامه محور باشد، الان کار بزرگ پیش روی دولت، تنظیم برنامه هفتم توسعه کشور است که این برنامه با نگاه انقلابی دولت آیت الله رئیسی باید تنظیم شود.

وی با اشاره به اینکه مطالبه‌گری نه این است که صرفا فریاد بزنیم و برخی اوقات کارهایی از این سنخ انجام می شود و اسمش را هم مطالبه‌گری می‌گذاریم، گفت: مطالبه‌گر کسی است که متناسب با دانش خود مطلبی که به نفع مردم است را از دولت بخواهد وقتی اجرا شود نه اینکه سود به جیب شخصی‌‌اش برود؛ مطالبه گر دنبال این است که جامعه سود ببرد.

خطیب جمعه شیراز اظهار داشت: یک راه مردمی شدن دولت این است که در چگونگی تنظیم برنامه و بهره گیری از توان نخبگان اطلاع رسانی شود و در اجرا و مطالبه اجرا، مردم سهیم باشند؛ جهت‌گیری برنامه‌ها حتی در شعار سال مقام معظم رهبری نیز می‌آید. امسال که سال تولید دانش بنیان و اشتغال افرین است، اگر دقت کنیم رهبری می‌خواهند نوع معیشت و اشتغال کشور بهینه شود و تغییر کند.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه رهبر معظم بر اجرای نقشه مهندسی فرهنگی تاکید داشتند، افزود: در طول یکی دو سال گذشته در سطح کشور و در شیراز که اولین شهری بود که در ان برش نقشه مهندسی فرهنگی به دست رئیس جمهور رونمایی شد؛ این برش استانی فارس گوشه‌ای از نقشه مهندسی کشور است.

وی افزود: امروز ۱۵ استان برش استانی دارد که باید با جدیت همه مردم و دولت دست به دست هم دهند این را جلو ببرند اگر طبق برنامه عمل کردیم در آینده نیز به نتیجه خوبی می رسیم اما اگر برنامه نباشد و هر چند روز به موضوعی پرداختیم روزمرگی ما را درگیر می کند و نتایج مطلوبی که می‌خواهیم بگیریم از دستمان خواهد رفت.

امام جمعه شیراز بیان کرد: امیدواریم دولت قوی و پای کار آیت‌الله رئیسی با حمایت مردم و  نظارت مستمر مطالبه دائمی مردم ولایی، بتواند توفیقات بیشتری تجربه کند و در پایان این دولت، شاهد پیشرفت‌های شگرف و ارزشمند کشور و ملت باشیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر