کد خبر: 139173
A

واکنش وزارت خارجه به اتهام حمله سایبری از طرف آلبانی

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تکذیب اتهام وارد شده به ایران گفت: این گونه اتهام پراکنی‌ها نه از آلبانی بلکه از هزاران کیلومتر دورتر هدایت می‌شود. دولت آلبانی در سناریویی قرار گرفته که طراح آن طرف‌های ثالثی هستند.

واکنش وزارت خارجه به اتهام حمله سایبری از طرف آلبانی

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) ۲‍۱ شهریور ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره ادعای اخیر دولت آلبانی نیز بیان کرد: ایران بارها در معرض حملات سایبری قرار گرفته و در این زمینه به صورت ضمنی برخی طرف‌های مدعی نقش خود را اعلام کردند. جای تاسف است در شرایطی که زیرساخت‌های هسته‌ای ایران مورد هجوم سایبری قرار گرفته شاهد واکنش از سوی کشورهای مدعی نبودیم ولی در مورد آلبانی در کمترین زمان شاهد بیانیه‌هایی هستیم از ادعایی که اثبات نشده و احتمالا هم اثبات شدنی نخواهد بود. دولت آلبانی به عنوان میزبان یک سازمان معلوم الحال و نشان دار تروریستی شده ادعاهایی را علیه ایران با زمینه سازی طرف‌های دیگر مطرح می‌کند که اساسا به نظر می‌آید از ابتدا یک سناریوی طراحی شده است. ایران قبلا به دولت آلبانی بعد از طرح ادعا اعلام کرد که به لحاظ فنی آمادگی دارد به این دولت کمک کند که ابهامات مرتبط با این موضوع برطرف و توانمندی‌های خود در حوزه سایبری را برای روشن شدن ابعاد قضیه در اختیار این کشور قرار دهد. به دولت آلبانی توصیه می‌کنم منافع ملی خود را قربانی منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی و طرف‌های دیگر کند.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره اقدام حقوقی در واکنش به اقدام دولت آلبانی نیز بیان کرد: هرگونه مشارکت در حملات سایبری چه در ادعای قبلی و چه اخیر را رد می‌کنیم. ما کشوری هستیم که بارها مورد هجوم حمله سایبری قرار گرفتیم. به عنوان کشوری که در معرض این حملات قرار گرفتیم نسبت به خسارات این حملات واقف هستیم و توسل به روش های این گونه را به صورت طبیعی محکوم می‌کنیم. به لحاظ ظرفیت های سایبری توان خود را برای حفاظت از زیرساخت‌های خود استفاده می‌کنیم. این گونه اتهام پراکنی‌ها نه از آلبانی بلکه از هزاران کیلومتر دورتر هدایت می‌شود. دولت آلبانی در سناریویی قرار گرفته که طراح آن طرف‌های ثالثی هستند. نقش ایران را در چنین حمله‌ای تکذیب و هرگونه اتهام زنی به ایران را قویا محکوم می‌کنیم.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر